Solidarność przygotowała kampanię społeczną, która ma pokazać skalę problemu. Dziś jej założenia przedstawiał szef związku Piotr Duda. Jak mówił, 5 milionów - głównie młodych pracowników - nie ma umów o pracę. To oznacza, że w inny sposób opłaca składki bądź nie opłaca ich w ogóle. Piotr Duda mówi, że to patologia, a umowy śmieciowe są przez pracodawców nadużywane. Nawiązując do hasła kampanii Solidarności powiedział, że taka sytuacja to "syf, bałagan i śmietnisko".
Kampania skierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych - dodaje rzecznik Solidarności Marek Lewandowski. Problem umów śmieciowych dotyczy bowiem głównie pracowników do 25. roku życia - to z nimi podpisane jest 70 procent takich umów. Jak wskazał Lewandowski, z powodu braku świadczeń praca na takich umowach to ciągłe zaczynanie od zera.
W ramach kampanii Solidarności na ulicach 8. największych polskich miast pojawiły się billboardy. Natomiast w kinach, w telewizji i w internecie można zobaczyć spoty.
IAR