Dziennik "China Daily" poinformował, że potentat na światowym rynku wyszukiwarek zrezygnował ze współpracy z dwiema chińskimi firmami reklamowymi.
Gazeta spekuluje jednak, że konflikt Google'a z chińskimi władzami odstrasza reklamodawców z Państwa Środka. W styczniu tego roku koncern zaczął przekierowywać internautów w Chinach do nieocenzurowanej wersji Google'a w Hongkongu. Ten krok spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem chińskich władz. Koncern Google miał poważne problemy z przedłużeniem licencji dla dostawców usług internetowych w Chinach. Pod koniec ub.r. udział Google'a w chińskim rynku wyszukiwarek wynosił prawie 36 procent. W czerwcu tego roku obniżył się do niespełna 25 procent.
W siłę rośnie najpoważniejszy rywal amerykańskiej wyszukiwarki, chińska firma Baidu, której udziały w rynku obecnie osiągnęły poziom 70 procent.