Dyrektor Biura Piotr Jabłoński zwraca uwagę na wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie KBPN z których płynie wniosek, że większość młodzieży nie sięga po narkotyki. Pozytywnie myślą o swojej przyszłości i uważają, że sukcesy można odnosić bez używek.
Piotr Jabłoński powiedział, że mimo pozytywnej kampanii społecznej, nie będzie rezygnacji z programu informującego o negatywnych skutkach zażywania narkotyków.
W ramach kampanii "narkotyki? Po co mi to!" przygotowano spoty telewizyjne, radiowe i reklamę w prasie. Stworzono też profil na Facebooku, a także specjalną stronę internetową www.nacomito.com.pl
Z badań przeprowadzonych dla Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii wynika, że od 2003 odnotowuje się spadek zażywania poszczególnych środków psychoaktywnych. Spadło też używanie dopalaczy. W 2009 roku do jednorazowego kontaktu z tymi substancjami przyznało się 6 procent badanych, w zeszłym roku było to już 3 procent ankietowanych.
IAR