Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KRRiT - przedsiębiorcy - porozumienie

0
Podziel się:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz organizacje przedsiębiorców, podpisały porozumienie dotyczące popularyzacji opłat abonamentowych za odbiorniki radiowe i telewizyjne.

Do porozumienia przystąpiły Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Organizacje pracodawców zadeklarowały, że będą zachęcać swoich członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do terminowego płacenia abonamentu. KRRiT chce namawiać przedsiębiorców, aby płacenie abonamentu traktowali jako etyczne działanie w biznesie.
Krajowa Rada przypomina, że pieniądze z abonamentu przeznaczane są na wzbogacanie kultury Polaków poprzez tworzenie m.in. audycji dla dzieci i młodzieży, spektakli Teatru Telewizji, seriali fabularnych, filmów historycznych czy dokumentalnych, audycji edukacyjnych, słuchowisk radiowych.
KRRiT zadeklarowała w porozumieniu, że wzmocni w spółkach publicznej radiofonii i telewizji promowanie tworzenia i rozpowszechniania programów gospodarczych i ekonomicznych.
Porozumienie jest początkiem współpracy z przedsiębiorcami w ramach działań Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji związanych z poprawą ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Sławomir Rogowski tłumaczy, że zadłużenie z tytułu opłat abonamentowych sięga obecnie 1, 8 mld zł. Wyjaśnia, że w 2003 roku wpływy abonamentowe wyniosły 906 mln zł, a prognoza na rok 2012 to zaledwie 400 mln złotych. Jego zdaniem dalszy spadek ściągalności opłat abinemantowych w konsekwencji może doprowadzić do upadku mediów publicznych.
Według KRRiT duży udział w prawie dwumiliardowym długu mają przedsiębiorcy, których w Polsce jest około 3.9 mln. Większość z nich jest zobowiązania do opłacania abonamentu za każdy posiadany telewizor lub odbiornik radiowy. Robi to jednak zaledwie 168 tys. firm. W ubiegłym roku dało to kwotę 57 mln złotych, co stanowi jedynie 10 procent sumy uzyskanej z tytułu abonamentu w całym roku.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)