Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ks. Marian Subocz: darczyńcy zaczynają odczuwać skutki kryzysu

0
Podziel się:

Coraz więcej Polaków zgłasza się z prośbą o doraźną pomoc do organizacji społecznych. Jednakże mają one coraz mniejsze możliwości pomagania, bo maleją ich wpływy.

Dyrektor Caritas Polska ksiądz Marian Subocz powiedział, że darczyńcy, zwłaszcza firmy, zaczynają odczuwać skutki kryzysu gospodarczego i boją sie ofiarować swoje produkty na cele dobroczynne. Firmy skupiają się na działaniach nastawionych na przetrwanie, a unikają tego, co łączy się z obawą pogorszenia swojej sytuacji.

Inne organizacje dobroczynne także odczuwają skutki kryzysu. Potwierdza to Danuta Lukas z organizacji Diakonii działającej przy Kościele Ewangelicko Augsburskim. Diakonia odczuwa zmieniejszenie się ofiarności wiernych, którzy obawiają się o swoją przyszłość

Ksiądz Doroteusz Sawicki z prawosławnej organizacji charytatywnej Eleos ocenia, że na razie kryzys daje znać o sobie bardziej w sferze psychologicznej niż faktycznej. Duchowny powiedział, że coraz cześciej dotychczasowi ofiarodawcy wpłacają tylko część deklarowanych sum, i czekają na rozwój sytuacji gospodarczej.

Dyrektor Caritas Polska ksiądz Marian Subocz powiedział, że w niektórych diecezjach już są przygotowywane działania antykryzysowe, choć nie ma jeszcze wiarygodnych prognoz sytuacji gospodarczej. Prawdopodobnie powstanie specjalny fundusz, z którego będą wspierane te rodziny, które znajdą się w trudnej sytucji, na przykład po stracie pracy w wyniku zapowiadanych przez niektóre firmy zwolnień grupowych.

Caritas Polska chce dokładnie zbadać stan ubóstwa w Polsce i określić potrzeby pomocy. Organizacja zleciła badania socjologiczne, które przeprowadzi Katolicki Uniwersytet Lubelski. Będą one podstawą planu przyszłych działań pomocowych Caritas. Także protestancka organizacja Diakonia prowadzi ankiety dotyczące potrzeb otrzymywania pomocy i możliwości świadczenia jej innym.

kryzys
wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)