Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kuczyński: OFE powinny móc się reklamować w sposób uczciwy

0
Podziel się:

OFE reklamy

Zakaz reklamy Otwartych Funduszy Emerytalnych jest niesłuszny, uważa Piotr Kuczyński - główny analityk Domu Inwestycyjnego Xelion. Taki zakaz będzie obowiązywał od jutra.
Zdaniem eksperta, zbyt drastyczne są też ewentualne sankcje. Za reklamowanie Otwartych Funduszy Emerytalnych grozi kara do 3 milionów złotych. "Uważam, że OFE powinny móc się reklamować w sposób uczciwy tzn. taki, który nie wprowadza klientów w błąd" - powiedział IAR.
Zdaniem analityka, powinno to być przeprowadzone pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego. Piotr Kuczyński obawia się też, że będzie problem z ustaleniem, co jest reklamą, a co nie jest.
Rząd argumentuje, że wprowadzając zakaz reklam OFE, chce w ten sposób uchronić obywateli przed oszukańczymi reklamami o emeryturze pod palmami. Minister pracy Władysław Kosiniak Kamysz tłumaczył, że wyboru w tak ważnej sprawie, jak OFE czy ZUS i OFE nie powinno się dokonywać pod wpływem ładnego obrazka, ale dokładnej analizy. Przywołał reklamy OFE z chwili wprowadzania w życie reformy emerytalnej. Wynikało z nich, że przynależność do Otwartych Funduszy Emerytalnych sprawi, iż emeryci będą mogli spędzać czas w ciepłych krajach w luksusowych hotelach. Tymczasem zaś bez dodatkowego oszczędzania ani ZUS ani OFE nie zapewni dostatniej emerytury. Od kwietnia do końca lipca będziemy musieli zadeklarować, czy nadal chcemy odkładać w OFE, czy całość naszych przyszłych składek kierować do ZUS-u. Ten, kto nie wyśle deklaracji automatycznie trafi do ZUS-u.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)