Zdaniem profesora Macieja Morozowskiego, medioznawcy z Uniwersytetu Warszawskiego, największe stacje boją się destabilizacji rynku medialnego, którą może wywołać likwidacja abonamentu. Stąd też stacje chcą uniknąć kosztów związanych z możliwym zamętem na rynku po forsowanych przez rządzących zmianach.
Medioznawca dodał, że nakłada się na to obawa prywatnych nadawców przed mediami publicznymi, które pozbawione abonamentu, w poszukiwaniu dochodów, będą się komercjalizować. Profesor Mrozowski dodał, że media publiczne w Polsce są bardzo silne i posiadają potencjał, którym mogą zagrozić nadawcom prywatnym, odbierając im wpływy z reklam.
Sygnatariusze apelu, Andrzej Urbański, Piotr Walter i Zygmunt Solorz - Żak poprosili marszałka Sejmu o spotkanie, podczas którego chcą przedstawić mu argumenty za utrzymaniem abonamentu radiowo-telewizyjnego.