Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MEN - wyniki badań potwierdzają słuszność refom

0
Podziel się:

Reformy już zostały przeprowadzone, teraz trzeba poczekać na wyniki. Minister edukacji skomentowała międzynarodowe badania umiejętności dziesięciolatków, z których wynika, że młodzi Polacy nieźle rozumieją czytany tekst, trochę gorzej z matematyką i przedmiotami przyrodniczymi.
Krystyna Szumilas zwróciła uwagę, że w wielu krajach biorących udział w badaniu, edukację szkolną zaczynają dzieci sześcioletnie lub młodsze. Polskie dzieci uczyły się krócej, stąd słabsze wyniki.
W Polsce sześciolatki obowiązkowo pójdą do szkoły od września 2014 roku. Jednocześnie minister Szumilas przekonywała, że dalej należy upowszechniać nauczanie przedszkolne. Badania pokazały, że im dłużej dziecko chodziło do przedszkola, tym lepsze wyniki uzyskuje potem w badaniach umiejętności.
Dziś opublikowano międzynarodowe wyniki badań umiejętności edukacyjnych dziesięciolatków. Polscy uczniowie znaleźli się w połowie stawki.
W przypadku osiągnięć w rozumieniu pisanego tekstu, polscy uczniowie mieli wynik powyżej średniej. Sklasyfikowani jednak zostali na 28. na 45 krajów. 526 punktów to wynik lepszy o 6 punktów w porównaniu z badaniem sprzed pięciu lat. Z matematyki wypadliśmy gorzej. 481 punktów to wynik poniżej średniej i dał nam 34. miejsce na 50 badanych krajów. Wynik z przyrody to 505 punktów, czyli nieco ponad średniej. To dało polskim dziesięciolatkom 30. miejsce na 50 krajów.
Te same badania wykazały, że polscy uczniowie czują się bezpiecznie w szkole. Polska, wspólnie z Chorwacją i Finlandią znalazły się na siódmym miejscu pod względem bezpieczeństwa. Okazało się, że 60 procent naszych dziesięciolatków nigdy lub prawie nigdy nie doświadczyło żadnej agresji ze strony innych uczniów ze szkoły. Zdaniem Krystyny Szumilas to pokazuje, że rodzice nie muszą się bać posyłać swoje 6-letnie dzieci do szkoły.
Badania uczniów PIRLS i TIMSS przeprowadziło Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych. Przeprowadzane są co pięć lat. Polska drugi raz wzięła udział w badaniach PIRLS sprawdzających umiejętność czytania ze zrozumieniem na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Zadebiutowaliśmy w badaniu TIMSS, które sprawdza kompetencje w dziedzinie matematyki i nauk przyrodniczych.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)