Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mistrz Innowacyjności - nagrody

0
Podziel się:

Michał Mikulski, doktorant z Politechniki Śląskiej w Gliwicach, został laureatem konkursu "Akademicki Mistrz Innowacyjności". Kapituła konkursu doceniła laureata za pracę magisterską, której celem było opracowanie prototypu robota, który może być wykorzystywany w rehabilitacji osób po amputacji kończyn lub z zanikami mięśni.

Ważne jest, aby nauka rozwiązywała konkretne problemy ludzi - podkreśla Michał Mikulski.
Motywacją do podjęcia tej pracy była chęć pomocy chorym ludziom. Jak mówi zwycięzca konkursu opracowana technologia jest już dostępna za granicą, ale nie można jej kupić, dlatego należało ją na nowo opracować w Polsce, aby ludzie którzy jej potrzebują jak najszybciej mogli wrócić do zdrowia.
Obecnie trwają poszukiwania partnera biznesowego, który zechciałby wdrożyć opracowany projekt robota do powszechnego użytku. Polskie firmy są zainteresowane innowacyjnymi technologiami, ale wdrożenie nowego projektu wymaga dużej siły przebicia. Konkurs daje taką szansę - uważa Michał Mikulski.
W jego opinii zainteresowanie firm innowacyjnymi projektami mogłoby być większe. W Polsce nie ma jeszcze takiej komercjalizacji jak jest to za granicą, ale nasze firmy nie są zamknięte na innowacje - podkreśla Michał Mikulski. Jego zdaniem każde przedsiębiorstwo musi inwestować w nowoczesne projekty, gdyż jest to jedyny sposób na skuteczną rywalizację na rynku.
Głównym celem konkursu jest promocja prac magisterskich z zakresu innowacyjności oraz młodych ludzi, którzy mają pomysły - podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak.
Jak dodaje konkurs ma zachęcać wszystkie środowiska, które są ważne w kreowaniu innowacyjnych rozwiązań i postaw do współpracy. Zależy nam aby integrować uczelnie, świat nauki i biznesu oraz młodych ludzi - podkreśla Lublińska-Kasprzak.
Konkurs "Akademicki Mistrz Innowacyjności" został zorganizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości już po raz drugi w ramach kampanii "Świat potrzebuje twoich pomysłów".

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)