Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Modernizacja kolejki na Kasprowy Wierch

0
Podziel się:

Nowe liny nośne modernizowanej kolejki na Kasprowy Wierch są już w Zakopanem. Szwajcarscy specjaliści przygotowują się właśnie do naciągania nowych lin nośnych na podpory. Nowe wagoniki będą poruszać się nie jak dotąd na jedne,j a na dwóch linach.

Jak podkreśla Andrzej Laszczyk, prezes Polskich Kolei Linowych, obecny etap prac jest najniebezpieczniejszy w całej modernizacji.
Nie dość bowiem, że sama operacja jest bardzo skomplikowana, to lina waży na pierwszych odcinku ponad 28 ton.
Zgodnie z planem, modernizacja kolejki zakończy się w połowie grudnia. Na razie wiadomo, że prace mimo kilku niespodzianek technicznych przebiegają zgodnie z planem.
Koszt modernizacji kolejki przekroczy 60 mln złotych.
ęłęóKolejka Linowa na Kasprowy Wierch jest pierwszym tego typu urządzeniem w Polsce i zarazem najbardziej popularnym. jej budowę rozpoczęto1 sierpnia 1935 r. Przy budowie tak ważnego przedsięwzięcia pracowało około 1000 osób z całej Polski. I tak po roku ciężkiej pracy pod koniec grudnia ukończono budowę stacji w Kuźnicach i Myślenickich Turniach, a pierwszy kurs kolejki odbył się 26 lutego 1936r. 15 marca 1936r. po raz pierwszy kolejka z pasażerami dojeżdża na szczyt Kasprowego Wierchu. Trasa przejazdu składa się z dwóch odcinków z Kuźnic na Myślenickie Turnie i z Myślenickich Turni na Kasprowy Wierch.
Stacja dolna Kuźnice znajduje się 1027 m n.p.m., stacja pośrednia Myślenickie Turnie jest na wysokości 1352 m n.p.m., a stacja górna na Kasprowym Wierchu znajduje się 1959 m n.p.m. . Całkowita długość trasy wynosi ponad 4 km, a różnica wzniesień 936 m, kolejka pokonuje trasę w ok. 25 minut, jednorazowo zabiera ok. 30 osób, czyli 180 osób na godzinę.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)