Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Nasz Dziennik" - przewodniczący Związku Maszynistów

0
Podziel się:

Przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek uważa, że system bezpieczeństwa na kolei jest przestarzały.

W wywiadzie dla "Naszego Dziennika" Leszek Miętek mówi, że trzeba przede wszystkim "opracować procedury bezpieczeństwa odpowiadające zliberalizowanemu rynkowi kolejowemu. Musi zostać powołana instytucja, która koordynuje kwestie bezpieczeństwa na kolei i odpowiada za nie. Dzisiaj takiej instytucji nie ma".
Leszek Miętek mówi też, że w zachodniej Europie istnieją kolejowe systemy bezpieczeństwa, które nie tolerują błędów ludzkich i w razie zagrożenia samoczynnie hamują pociągi. Tymczasem system działający w Polsce pochodzi sprzed stu lat, a jego modernizacja polegała na tym, że urządzenia mechaniczne zastąpiono elektrycznymi.
"System ten zależy od przytomności uwagi maszynisty, który, opierając się na sygnałach świetlnych i dźwiękowych, w odpowiednim czasie musi nacisnąć przycisk. To jest bardzo siermiężne zabezpieczenie". Leszek Miętek zwraca też uwagę na inne czynniki zagrażające bezpieczeństwu: skrócenie okresu szkolenia maszynistów i podział PKP na wiele spółek.
"Nasz Dziennik" pisze, że w lutym Leszek Miętek skierował do ministra transportu Sławomira Nowaka pismo, w którym alarmował o zagrożeniach dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Nie otrzymał na nie odpowiedzi.

IAR/Nasz Dziennik/Siekaj/dj

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)