Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

NAUKA: Przemoc w grach wideo "nieszkodliwa"

0
Podziel się:

gry - wideo - przemoc

Gry wideo, w których jest sporo przemocy nie wywołują złych zachowań u nastolatków z problemami emocjonalnymi. Mogą mieć nawet efekt
uspokajający. Do tak zaskakujących wniosków doszło dwoje badaczy z USA.
Strzelaniny, śmiertelne bójki i przekleństwa to dla miłośników gier nic nowego. Wystarczy zagrać w "Mortal Kombat", "Halo" czy "Grand
Theft Auto". Może się więc wydawać, że dla dzieci są one niestosowne, ale - jak dowodzą naukowcy - w przypadku nastolatków z objawami
depresji czy deficytu uwagi niekoniecznie. Badanie 337 amerykańskich dzieci w wieku średnio 13 lat wykazało, że nie ma związku między
przemocą w grach wideo, a agresywnym zachowaniem nastolatków. W kilku przypadkach ostre gry wideo pomogły nawet rozładować napięcie. Zdaniem
komentatorów będzie to kolejny głos w debacie nad szkodliwością elektronicznej przemocy. Producenci gier na razie zachowują ostrożność
i sami ostrzegają, że niektóre treści są niestosowne dla dzieci albo przeznaczone tylko dla dorosłych.
Wyniki badań Christophera Fergusona z Uniwersytetu Stetsona oraz niezależnej badaczki Cheryl Olson publikuje naukowe pismo "Journal of
Youth and Adolescence".

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)