Dla autora opracowania Macieja Ossowskiego, wyniki raportu "Email w partiach" nie są zaskoczeniem. Jego zdaniem, partie wolą inne formy komunikacji elektronicznej.
Z raportu wynika, że o wiele chętniej partie polityczne korzystają z portali społecznościowych. Taką formę komunikacji z wyborcami wybrało 13 z 20 partii.
Autor raportu przypomina, że podstawową formą kontaktu Baracka Obamy z wyborcami była właśnie poczta elektroniczna. Natomiast Andrzej Piotrowski z Centrum im. Adama Smitha tłumaczy, że kontakt poprzez pocztę elektroniczną wymusza bardziej merytoryczny sposób komunikowania. W Polsce dialog z wyborcą - według Andrzeja Piotrowskiego - prowadzony jest tradycyjnymi formami takimi jak ogłoszenia czy spoty. Po przeczytaniu listu elektronicznego wyborca mógłby wysłać kolejne pytania, na które partia musiałaby odpowiedzieć. Takiej sytuacji nie ma na portalach społecznościowych, gdzie do podanego wpisu pojawiają się komentarze internautów - wyjaśnia Andrzej Piotrowski.
W raporcie przebadano 20 partii politycznych w okresie przedwyborczym od czerwca do sierpnia. Raport przygotowała firma GetResponse zajmująca się marketingiem z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz Centrum im. Adama Smitha.
Informacyjna Agencja Radiowa (