Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PE - alkohol reklamy

0
Podziel się:

Ograniczenie liczby reklam alkoholu, większa ochrona dzieci przed szkodliwymi słodyczami - to największe efekty wprowadzonej 3 lata temu dyrektywy audiowizualnej. Parlament Europejski przyjął rezolucję i raport w tej sprawie. Przygotował je poseł Piotr Borys.
W rezolucji podkreślono, że 12-tominutowy limit czasu emisji reklam na godzinę, jest dobrym kompromisem dla telewidzów i producentów. Spowodowało to ograniczenie czasu reklam produktów alkoholowych oraz pozwoliło na większą ochronę dzieci przed reklamami zachęcającymi do kupna szkodliwych słodyczy.
Autor raportu poseł Piotr Borys podkreślił, iż w znacznym stopniu udało się także wyeliminować z telewizji treści nawołujące do nienawiści. We Francji zamknięto kanał satelitarny, który nadawał programy antysemickie. Dzięki dyrektywie można też skuteczniej eliminować treści, które dyskryminują ze względu na wiek, płeć i religię.
Posłowie chcą, aby państwa członkowskie zwiększyły w mediach minimalną liczbę produkcji europejskich. Ich zdaniem Unia na razie nie musi zmieniać dyrektywy, lecz skupić się na pełnym jej wdrożeniu.

Informacyjna Agencja Radiowa

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)