Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polscy konsumenci dopiero uczą się praw wolnego rynku

0
Podziel się:

Polacy chętnie sprawdzają testy porównawcze produktów przed ich zakupem, ale zdecydowanie rzadziej niż robią to konsumenci w Europie Zachodniej.

Polacy chętnie sprawdzają testy porównawcze produktów przed ich zakupem, ale zdecydowanie rzadziej niż robią to konsumenci w Europie Zachodniej.

Zalety i słabe strony na przykład aparatów cyfrowych, pralek, nart, czy proszków do prania zamieszczane są w niezależnych konsumenckich czasopismach i na ich stronach internetowych. W nowych krajach Unii współfinansuje je Komisja Europejska.

Polscy konsumenci dopiero uczą się praw wolnego rynku - mówią unijni eksperci. W Niemczech, Belgii, czy we Francji setki tysięcy osób prenumerują miesięczniki z testami produktów.

Tymczasem w Polsce zaledwie 20 tysięcy osób miesięcznie wchodzi na stronę magazynu "Pro-Test", następcy "Świata konsumenta" - przyznaje Joanna Wosińska, która zachęca by przed poważnym zakupem zapoznać się z wynikami testów w profesjonalnych laboratoriach. "Wydając mnóstwo pieniędzy na jakiś sprzęt dobrze jest sprawdzić w niezależnym źródle informacji jakość produktu, który chcemy kupić" - dodaje.

Jednak dostęp do wyników testów jest płatny. Zatem by sprawdzić na przykład analizę odkurzaczy, telefonów komórkowych, fotelików samochodowych, czy jogurtów trzeba zapłacić prawie 10 złotych.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)