Notowania

dzienniki
25.11.2008 14:01

Polska ambasada w Berlinie otrzymała od redakcji ,,Die Welt" list z przeprosinami w sprawie publikacji dziennika

W jednym z artykułów gazeta użyła określenia "były polski obóz koncentracyjny

Podziel się
Dodaj komentarz

" w odniesieniu do obozu na Majdanku.

Attache prasowy ambasady Maria Bartczak powiedziała, że w swoim liście redaktor naczelny gazety Thomas Schmid wyraził ubolewanie z powodu publikacji. Dodał w nim, że nie ma pojęcia, w jaki sposób kłamliwe sformułowanie mogło znaleźć się na łamach gazety.

Zobowiązał się też do zamieszczeni sprostowania w drukowanym wydaniu dziennika. Na razie sprostowanie ukazało się jedynie na internetowych stronach"Die Welt". Redakcja przyznała w nim, że użyte sformułowanie "polski obóz koncentracyjny" jest fałszywe. "Chodziło o niemiecki obóz koncentracyjny, który w okupowanej Polsce SS zorganizowała z rozkazu Heinricha Himmlera" - czytamy w "Die Welt".

Szef berlińskiego dziennika zgodził się w swoim liście z ambasadorem Markiem Prawdą, że użycie określenia "były polski obóz koncentracyjny" zniesławia Polskę i nie ma nic wspólnego z prawdą historyczną. Ambasador napisał o tym w liście protestacyjnym, który wysłał wczoraj do "Die Welt".

Tagi: dzienniki, wiadomości, IAR
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz