Projekt o nazwie "Cud Fatimski" kosztował milion euro i został w trzech czwartych sfinansowany przez Unię Europejską. Centrum jest naszpikowane nowoczesną technologią. Turyści i wierni będą mogli zobaczyć multimedialne prezentacje i hologramy, nie zabraknie też efektów dźwiękowych, a nawet zapachowych. Twórcy spodziewają się 300 tysięcy gości rocznie.
Centrum powstało w miejscu, w którym w 1917 roku Matka Boska ukazywała się trojgu małych pasterzy i przekazała im trzy tajemnice. Projekt jest poświęcony przede wszystkim tym wydarzeniom, a także Cudowi Słońca - kiedy to kilkadziesiąt tysięcy osób, przybyłych w okolice Fatimy by ujrzeć objawienie, zaobserwowało nienaturalną aktywność słońca. W tym miejscu na zwiedzających najpierw lunie deszcz, a potem zrobi się gorąco i wietrznie. Część multimedialnej wystawy jest poświęcona także losom Fatimy w czasie I wojny światowej. Aby lepiej wczuć się w atmosferę tamtych czasów, turyści poczują zapach prochu.
IAR