Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pozory mylą- dowód nie/ nieletni alkohol

0
Podziel się:

Pozory mylą- dowód nie/ nieletni alkohol

Już ponad 400 gmin zaangażowało się w akcję zapobiegania sprzedaży alkoholu nieletnim. To prawie jedna piąta wszystkich gmin w Polsce. Coraz więcej osób przyłącza się do kampanii edukacyjnej "Pozory mylą - dowód nie". Akcja ma na celu aktywizację osób dorosłych w zapobieganiu sprzedaży alkoholu dzieciom i młodzieży.
Niestety to dorośli są odpowiedzialni za sprzedaż i rozprowadzanie alkoholu wśród nieletnich. Dlatego akcja edukacyjna "Pozory mylą - dowód nie" jest skierowana właśnie do nich. Jak mówi Krzysztof Grabczuk wicemarszałek województwa lubelskiego abstynencja młodych ludzi zależy wyłącznie od dorosłych i działań jakie podejmują. Sprzedając alkohol i inne używki nieletnim robimy krzywdę nie tylko im i ich rodzicom, ale także sobie.
Rodzice, nauczyciele, sprzedawcy, urzędnicy, policjanci- wszyscy starają się angażować w akcję prewencji. Policja - przez cały rok kontroluje punkty sprzedaży alkoholu - mówi sierżant Aneta Paradowska z komendy powiatowej policji w Krasnymstawie. Regularnie w sklepach sprawdzane są zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Policja stara się informować sprzedawców, że sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18 roku życia jest przestępstwem za które grozi kara grzywny, orzeczenie przepadku napojów alkoholowych oraz cofnięcie zezwolenia na ich sprzedaż.
Gmina Serock już drugi rok bierze udział w kampanii "Pozory mylą - dowód nie". Gość PR24 zastępca burmistrza Serocka Józef Zając tłumaczy, że akcja z roku na rok przynosi lepsze efekty. Z badania przeprowadzonego po zeszłorocznej kampanii wynika, że sprzedaż alkoholu niepełnoletnim spadła o 10%. Jednocześnie dyrektor gimnazjum w Serocku Małgorzata Szczerba podkreśla, że przy okazji kampanii w gminie Serock szkole udało się udoskonalić system profilaktyki pierwszorzędowej, polegający na przeciwdziałaniu ryzykownym działaniom młodzieży. Pracownicy gimnazjum nie tylko informują uczniów z jakim ryzykiem wiąże się kupno alkoholu, ale także oferują alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu.
W tym roku 10 gmin zaangażowanych w kampanię "Pozory mylą - dowód nie" zdobyło tytuł "gminy roku". Kampania stara się uruchomić jak najdłuższy łańcuch prewencji w zapobieganiu sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)