Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pozory mylą, dowód nie-dlaczego młodzi piją

0
Podziel się:

W ciągu ostatniego roku policja zatrzymała 15 tysięcy młodych osób pod wpływem alkoholu. Co szósta z nich popełniła w tym czasie czyn karalny. Zapobieganie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim jest głównym celem kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie". Akcja jest skierowana do osób dorosłych.

Psycholog Dorota Krzywicka w ramach audycji Polskiego Radia 24 "Pozory mylą, dowód nie" podkreśla, że to właśnie dorośli są odpowiedzialni za problemy alkoholowe młodzieży. Według niej, nie możemy oczekiwać od nastolatków, że w każdej sytuacji zachowają się odpowiedzialnie. To dorośli powinni wyznaczać granice i dbać o to, żeby młodzież tych granic nie przekraczała.
Młodzież często nie rozumie zagrożenia, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu. To dorośli stwarzają sytuacje, które umożliwiają niepełnoletnim picie. Dorota Krzywicka przypomina, że alkohol może mieć katastrofalny wpływ na organizm młodego człowieka, między innnymi spowodować nieodwracalne szkody w jego systemie nerwowym.
Dorota Krzywicka tłumaczy też, że dorośli powinni zwracać uwagę na niepokojące sytuacje związane z alkoholem, nawet jeśli nie dotyczą one ich własnego dziecka. Ludzie często odwracają głowę i udają, że problem ich nie dotyczy. To stwarza sytuację, kiedy nastolatki czują się bezkarne.
Kampania "Pozory mylą, dowód nie" ma zaangażować osoby dorosłe, aby zwracały uwagę na sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim. Kampania jest skierowana głównie do sprzedawców i świadków sprzedaży alkoholu.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)