Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PSL bez decyzji w sprawie referendum edukacyjnego

0
Podziel się:

PSL - 6-latki - referendum

PSL nie podjął jeszcze decyzji w sprawie poparcia lub odrzucenia wniosku o referendum edukacyjne. Poparty przez blisko milion osób. Wniosek o plebiscyt dotyczący między innymi obowiązku szkolnego 6-latków czeka na rozpatrzenie przez posłów.
Szef klubu PSL Jan Bury zapewnił, że ludowcy przed podjęciem decyzji będą spotykać się z inicjatorami referendum, ale nie przesądza czy ich poprą. Dodaje, że koalicja przyjmuje wnioski obywatelskie, czego przykładem jest poparcie dla projektu działkowców. Niedawno premier zmienił zdanie w tej sprawie i zadeklarował, że prace nad zmianami w funkcjonowaniu ogrodów działkowych oparte zostaną o projekt promowany przez Polski Związek Działkowców - zaznacza Bury.
Przeciwko przychyleniu się do wniosku o referendum edukacyjne jest PO. Rząd już przyjął projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty, zgodnie z którym we wrześniu 2014 roku obowiązkiem szkolnym objęte zostaną sześciolatki urodzone w pierwszej połowie 2008 r. Od września 2015 roku już wszystkie sześcioletnie dzieci zasiądą w szkolnych ławkach. Tymczasem dzisiejsza Rzeczpospolita napisała, że według pracowników Inspekcji Sanitarnej, MEN manipuluje danymi o gotowości szkół do przyjęcia sześciolatków. Do dziennikarzy gazety zgłosili się pracownicy jednej ze stacji sanitarnych. Uważają, że minister Krystyna Szumilas fałszuje dane sanepidu, według których ponad 90 procent szkół jest dobrze przygotowanych do przyjęcia sześciolatków. Wszystko dlatego, że schemat badania, o którym mówi MEN, jest skonstruowany tak, iż nawet szkoła, która w 100 procentach nie jest gotowa do przyjęcia młodszych dzieci, może zostać oceniona dobrze.
Inicjatorzy referendum chcą, by Polacy prócz odpowiedzi na temat wprowadzenia obowiązku szkolnego dla 6-latków, wyrazili też swoje zdanie w sprawie między innymi stopniowego powrotu do systemu 8-letniej szkoły podstawowej.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)