Polska przebojem wdarła się do czołowej dwudziestki globalnych marek narodowych - czytamy w "Pulsie Biznesu". Gazeta powołuje się na zestawienie "Top 100 marek narodowych" przygotowane przez londyńską firmę doradczą Brand Finance.
Zgodnie z nim najlepiej kojarzącymi się pod względem finansów, produkcji i turystyki narodami są Amerykanie, Chińczycy i Niemcy, ale Polacy z roku na rok rosną w siłę i weszli do globalnej drugiej dziesiątki, a w Europie są na miejscu ósmym. Polska odnotowała przy tym największy na świecie - aż 75-procentowy - wzrost wartości marki.
"Puls Biznesu" dodaje, że raport przygotowano analizując kryteria ekonomiczne, demograficzne i polityczne. Polska marka narodowa została wyceniona na 472 miliardy dolarów, podczas, gdy jeszcze w ubiegłym roku jej wartość szacowana była na 271 dolarów. Polacy przez rok przeskoczyli Austrię, Tajwan, Belgię i Arabię Saudyjską.
Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".
IAR/IAR/"Puls Biznesu"/kry/sk/kry/sk