Z ostatniego badania TNS OBOP wynika - pisze "Puls Biznesu" - że Polacy najczęściej rekomendują obcokrajowcom polską żywność - soki, jogurty, wodę, mleko i batoniki. Na drugim biegunie w badaniach znalazły się odzież i buty. Marki z tej branży, jeśli są wyprodukowane w naszym kraju, nie mogą liczyć na rzeszę spontanicznie propagujących je konsumentów.
"Żywność i polskość to gra w skojarzenia, kalki. Przywołanie miejsc wiarygodnych, takich jak góry, Mazury, morze" - mówi dziennikowi dyrektor zarządzający polskiego oddziału agencji McCann Wourldgroup Piotr Łysak. Dlatego też zagraniczne koncerny często wprowadzają w naszym kraju marki jednoznaczenie kojarzące się z Polską i jej regionami. Odwrotnie z kolei jest na rynku obuwia. Tam powstają marki udające zagraniczne, szczególnie włoskie, choć za nim stoją polscy producenci.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Puls Biznesu"/kry/dj