"Rzeczpospolita"- Polska nauka goni świat

Mimo skromnych nakładów na naukę, polscy badacze odnoszą spektakularne sukcesy - pisze "Rzeczpospolita".

Nasi badacze odkrywają układy planetarne, odkopują starożytne miasta i szukają genów raka. Dziennik pisze, że głośne w ostatnich tygodniach odkrycia: astronoma profesora Andrzeja Udalskiego i fizyka dr. Tadeusza Lesiaka są znane na całym świecie. "Rzeczpospolita" zaznacza, że to nie jedyni sławni naukowcy znad Wisły. O sukcesach polskich "łowców planet". genetyków czy archeologów informują najbardziej prestiżowe pisma naukowe.
Polscy naukowcy tłumaczą, że trafiają na pierwsze strony międzynarodowych pism, gdyż zrozumieli konieczność popularyzowania swoich badań. Profesor Udalski, który odkrył niedawno układ planetarny podobny do naszego, przyznaje na łamach "Rzeczpospolitej", że środowisko naukowe przywiązuje teraz większą wagę do tego, by dotrzeć do opinii publicznej.
Gazeta tłumaczy sukcesy Polaków także współpracą z międzynarodowymi zespołami naukowymi i dostępem do najnowocześniejszego sprzętu. Pod względem nakładów na naukę Polska znajduje się jednak za szarym końcu krajów Unii Europejskiej, wyprzedzając jedynie Bułgarię.
Cały artykuł o polskich sukcesach naukowych w "Rzeczpospolitej".

"Rzeczpospolita"/iar/kw/jędras