Nie oznacza to, że powstanie więcej dróg - pisze "Rzeczpospolita". Niższe koszty budowy przełożą się jednak na zmiejszenie planowanych obciążeń Krajowego Funduszu Drogowego, który na pokrycie wydatków drogowych emituje obligacje infrastrukturalne.
"Rzeczpospolita" pisze, że w sumie umowy na budowy dróg warte są 12 miliardów 900 milionów złotych o 17 procent mniej niż przewidywały kosztorysy. Największych oszczędności udało się dokonać drogowcom na budowie blisko 13 kilometrów autostrady z Wierzchosławic do Krzyża. Najniższą ofertę wartą nieco ponad 540 milionów złotych złożyła hiszpańska firma Dragados. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła na te inwestycję miliard 80 milionów złotych.
Więcej na ten temat - w "Rzeczpospolitej".
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Rzeczpospolita"/kry/jp