Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Szkoła bez przemocy" - akcja

0
Podziel się:

"Szkoła bez przemocy" - program mający na celu zapobieganie przemocy w szkołach - rozpoczyna się po raz szósty. Zwiększanie świadomości istnienia problemu w szkołach i zmiana postaw wobec przemocy i agresji to główne zadania programu. Głównym hasłem tegorocznej edycji programu jest hasło "Kibicuję Fair Play".

Rafał Szymczak, koordynator programu "Szkoła bez przemocy" mówi, że przemoc w szkole nie jest problemem, który narasta. Jak powiedział, z badań wynika, że najbardziej powszechnym rodzajem przemocy w szkole jest przemoc werbalna, czyli obrażanie, a także poszturchiwanie i popychanie. Rafał Szymczak dodał, że z przemocą w szkole spotyka się około 40 procent uczniów i, jak podkreślił częściej ten rodzaj przemocy werbalnej i fizycznej dotyka uczniów szkół podstawowych niż gimnazjów.
Akcja "Kibicuję Fair Play" to motyw przewodni wszystkich działań prowadzonych w szkołach, przygotowujący do odpowiedzialnego kibicowania w czasie Euro 2012. Tomasz Majewski, mistrz olimpijski w pchnięciu kulą w tym roku po raz kolejny wspiera jako ambasador akcję. W rozmowie IAR powiedział, że cieszy się, że w tym roku akcja zawiera w sobie pierwiastek sportowy.
Jak mówił Tomasz Majewski w tym roku akcja ma na celu nauczenie dzieci dobrego kibicowania, z klasą, fair play i po mistrzowsku. Jak tłumaczy mistrz olimpijski oznacza to kibicowanie tak by móc podziwiać widowisko sportowe, swoją postawą pomagać sportowcom, a przy tym dobrze się bawić i nie robić nikomu krzywdy.
Pozostałymi sportowymi ambasadorami akcji "Szkoła bez przemocy" i "Kibicuję Fair Play" są Leszek Blanik, mistrz olimpijski w gimnastyce, Piotr Gruszka, siatkarz reprezentacji Polski i Paweł Wojciechowski, mistrz świata z 2011 roku w skoku o tyczce.
Uczniowie będą mogli także wziąć udział w wolontariacie, żeby nauczyć się kreatywnego wykorzystania czasu. Program "Szkoła bez przemocy" został zainicjowany w 2006 roku.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)