Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UE Polska - kiełbasy - logo

0
Podziel się:

Kiełbasa myśliwska i kiełbasa jałowcowa to kolejne polskie produkty, które otrzymały unijne logo. Komisja Europejska wpisała je na listę ze znakiem - Gwarantowana Tradycyjna Specjalność. Wśród ponad tysiąca produktów we Wspólnocie z unijnym certyfikatem z Polski jest 26.

Logo, które otrzymały kiełbasa myśliwska i kiełbasa jałowcowa oznacza, że mogą one być produkowane na terenie całego kraju, ale tylko według zastrzeżonego przepisu i tradycyjnych surowców, co zostało ściśle określone we wniosku o rejestrację. Producenci, którzy nie będą stosować tradycyjnej receptury dalej będą mogli nazywać swoje produkty - kiełbasa myśliwska, czy jałowcowa, ale nie będą mogli umieszczać unijnego logo na opakowaniu.
Bruksela przyznaje trzy rodzaje unijnych certyfikatów - Gwarantowana Tradycyjna Specjalność, a także Chroniona Nazwa Pochodzenia i Chronione Oznaczenie Geograficzne. Taki europejski certyfikat to reklama dla produktów i gwarancja, że spełniają one wyśrubowane, unijne standardy i że nie są to podróbki. Certyfikaty są przyznawane przez Brukselę od 19 lat. Najwięcej produktów od tego czasu udało się zarejestrować Włochom, które mają teraz ponad 230 regionalnych specjalności z europejskim logo. Pierwszym polskim produktem, który otrzymał unijny certyfikat była bryndza podhalańska 4 lata temu.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)