Prezes UOKiKu Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel podkreśla, że najbardziej szkodliwe są te nieprawidłowości, których skutki osoby oszczędzające odczuwają na własnej kieszeni. Przykładem jest indeksacja składki, która nie prowadzi do podwyższenia sumy ubezpieczenia, co zaprzecza istocie indeksacji i szkodzi konsumentom.
Dorota Grudzień-Barbachowska z UOKiKu podkreśla, że naruszający prawa klientów przedsiębiorcy często robią to w pełni świadomie. Ekspert przytacza przykład firmy, która zapytana o wzorce umów od razu zmieniła zapisy na zgodne z prawem.
Iwona Torzewska z Komisji Nadzoru Finansowego dodaje, że stwierdzone nieprawidłowości nie powinny jednak zniechęcać do oszczędzania, a jedynie skłonić do uważnego czytania podpisywanych umów.
UOKiK po kontroli wszczął 13 postępowań, a 8 pozwów wkrótce trafi sądu.
IAR