Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje o sprawdzanie biur podróży przed skorzystaniem z ich usług.
\W ten sposób można się uchronić przed nieprzyjemnościami podczas urlopu, a w razie kłopotów łatwiej będzie o uzyskanie pomocy.
Agnieszka Majchrzak z UOKiK-u przypomina, że warto sprawdzić, czy dane biuro podróży działa legalnie. Najlepiej zrobić to w Urzędzie Marszałkowskim odpowiednim dla województwa, w którym mieszkamy.
Ekspert radzi też, aby przed wyjazdem zapisać numer telefonu Urzędu Marszałkowskiego, który wydał zgodę na organizację wyjazdów przez dane biuro podróży. W razie bankructwa spółki, to Urząd pomoże turystom wrócić do kraju.
Jeśli podczas pobytu na wakacjach turysta postanawia, że po powrocie złoży reklamację, powinien zebrać jak najwięcej dowodów świadczących o nieprawidłowościach. Mogą to być zdjęcia lub opinie innych uczestników wycieczki.
Warto też zdobyć pisemne zaświadczenie od pilota, lub rezydenta, że nieprawidłowości rzeczywiście miały miejsce. Jeśli w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji biuro podróży się do niej nie odniesie, wówczas automatycznie jest ona uznana za uzasadnioną.