Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK koleje

0
Podziel się:

Część przewoźników kolejowych stosowała nieuczciwe praktyki - wynika z badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Polegały one między innymi na ograniczeniu odpowiedzialności w przypadku odwołania pociągów, nieinformowaniu w wezwaniach do zapłaty o możliwości złożenia reklamacji lub przedłużenia terminu na jej rozpatrzenie.
Podczas kontroli, którą Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził w pierwszym kwartale tego roku sprawdzano regulaminy, umowy, informacje na stronach internetowych i oferty specjalne na Euro 2012.
Urząd wszczął postępowanie przeciwko Kolejom Mazowieckim, Dolnośląskim i Wielkopolskim, Przewozom Regionalnym, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej i PKP Intercity.
We wzorcach stosowanych przez wszystkich skontrolowanych przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. W związku z tym konsument, który poniósł szkodę i z winy kolei nie dotarł na czas, ponieważ odwołano pociąg, nie mógł starać się o rekompensatę.
UOKiK przypomina, że każdy przewoźnik odpowiada za szkodę spowodowaną jego zaniedbaniem - wyjątkiem jest siła wyższa, zdarzenia spowodowane wyłącznie przez osoby trzecie lub podróżnego.
Urząd podkreśla, że przewoźnicy zaprzestali stosowania kwestionowanego postanowienia lub zobowiązali się do jego zmiany.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)