Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK przypomina jak się nie dać oskubać w internecie

0
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jak się nie dać "oskubać" w internecie. UOKiK przygotował kampanię wyjaśniającą zasady transakcji w sieci.
Okazuje się bowiem, że klienci przysługujące im prawa znają w niewystarczającym stopniu - niewielu internautów zdaje sobie sprawę, że ich prawa zależą od tego, czy kupują od konsumenta, przedsiębiorcy, na aukcji lub licytacji.
UOKiK prowadzi obecnie 58 postępowań dotyczących sprzedaży przez internet. Od początku roku wydał już 29 decyzji.
Najczęściej Internetowi sprzedawcy nie respektują prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni, wymagają, aby zwracany towar nie był rozpakowany, nie oddają konsumentowi kosztów wysyłki zamówionej rzeczy w sytuacji odstąpienia od umowy. Wątpliwości dotyczą także braku wielu informacji na stronach internetowych sklepów.
Z informacji UOKiK wynika poza tym, że wiele problemów sprawiają zakupy grupowe. Skargi, które wpływają do Urzędu, dotyczą głównie problemów z terminową realizacją kuponu. W praktyce trudno umówić się na satysfakcjonujący dla obu stron termin kursu na prawo jazdy, czy zabieg upiększający.
Wyjaśnienia najczęstszych problemów związanych z zakupami w sieci znajdują się na specjalnej stronie uruchomionej przez Urząd www.ezakupy.uokik.gov.pl
IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)