Do roku 2013 Transeuropejska Sieć Transportowa zostanie dofinansowana z funduszy strukturalnych i pomocowych w wysokości 43 mld euro. Europejski Bank Inwestycyjny przeznaczy na ten cel 65 mld euro.
Pal Volner - z węgierskiego Ministerstwa Rozwoju Narodowego przypomniał, że jednym z priorytetów węgierskiego przewodnictwa jest budowa unijnych połączeń energetycznych i komunikacyjnych w kierunku Północ-Południe. Dlatego Węgrzy wspierają szczególnie mocno realizację korytarza Bałtyk-Adriatyk, który rozpoczyna się w Gdańsku stanowiąc wazny węzeł komunikacyjny dla rejonu Morza Bałtyckiego, a potem przechodzi przez Warszawę i Katowice do słowackiej Żyliny, czeskiego Brna, do Austrii i Włoch, aby zakończyć się w Bolonii.
Pal Volner powiedział, że Węgry opowiadają się za redystrybucją unijnych środków na Transeuropejską Sieć Energetyczną, które byłyby bardziej korzystne dla nowych krajów członkowskich Unii o słabszej infrastrukturze. Wspomniane kraje mogłyby wówczas w bardziej efektywny sposób wykorzystać unijne fundusze spójności. Zdaniem węgierskiego sekretarza stanu "unijna zasada konkurencyjności nie może być sprzeczna z zasadą spójności".
Informacyjna Agencja Radiowa