Autorem ankiety jest brytyjski urząd kontroli telekomunikacji Ofcom. W kategorii środków przekazu wciąż króluje telewizja - oglądana średnio prawie 4 godziny na dobę, a więc więcej niż faktyczne wykonywanie pracy zawodowej. Swojej mocnej pozycji nie traci rownież radio. Wydłużenie czasu spędzanego przy środkach masowego przekazu to przede wszystkim zasługa błyskawicznego rozwoju internetu szerokopasmowego i połączeń bezprzewodowych. Raport Ofcom stwierdza, ze w ciągu dwóch lat liczba osób surfujących w internecie z pomocą telefonu komórkowego wzrosła trzykrotnie - do 13,5 miliona. Siłą napędową tej formy komunikacji jest portal społecznościowy Facebook. Odpowiada on za 45 procent rynku bezprzewodowego przekazu danych. Google odpowiada tylko za 5 procent. Facebook zdominował przewodowy internet szerokopasmowy, z którego korzysta obecnie blisko trzy czwarte Brytyjczykow.
IAR