Notowania

wiadomości
30.07.2013 11:48

100 tys. zł kary dla TVN za program "Sędzia Anna Maria Wesołowska"

Karę w wysokości 100 tys. zł Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na TVN za program "Sędzia Anna Maria Wesołowska" z 2012 r. Według KRRiT w programie znalazły się drastyczne treści zagrażające małoletnim. 6,5 tys. zł kary ma zapłacić także radio Roxy FM.

Podziel się
Dodaj komentarz

Karę w wysokości 100 tys. zł Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na TVN za program "Sędzia Anna Maria Wesołowska" z 2012 r. Według KRRiT w programie znalazły się drastyczne treści zagrażające małoletnim. 6,5 tys. zł kary ma zapłacić także radio Roxy FM.

Krajowa Rada uznała, że w programie "Sędzia Anna Maria Wesołowska" emitowanym we wrześniu 2012 r. znalazły się treści pełne przykładów patologicznych zachowań, wulgaryzmów, agresji, pogardy i wrogości. Odcinki serii oznaczono symbolem graficznym "od lat 12" zamiast "od lat 16", co było niezgodne z zasadą kwalifikowania przekazów mogących mieć negatywny wpływ na rozwój małoletnich.

"Sprawy karne, którym poświęcone były analizowane przez KRRiT odcinki cyklu +Sędzia Anna Maria Wesołowska+ były przedstawione ze szczegółami, często nawet bardzo drastycznymi" - czytamy w komunikacie Krajowej Rady. Według KRRiT pokazywane sprawy są zbyt trudne w percepcji dla małoletnich widzów poniżej 16. roku życia "z punktu widzenia ich dojrzałości emocjonalnej, moralnej i intelektualnej oraz mogą wywoływać reakcje lękowe, spowodować utratę zaufania do członków rodziny, zachwiać poczuciem bezpieczeństwa oraz mieć negatywny wpływ na ich dalszy rozwój psychiczny, moralny i fizyczny".

"Monitorowane odcinki pokazują świat dorosłych, w którym wszechobecna jest przemoc, kłamstwa i brak poprawnych ludzkich relacji. Zarówno tematyka jak i sposób prezentacji treści w analizowanych odcinkach może mieć negatywny wpływ na rozwój moralny i psychiczny 12-letnich odbiorców" - uznała Krajowa Rada.

Regulator przeanalizował programy spółki TVN z serii "Sędzia Anna Maria Wesołowska" emitowane w dniach 3-6 września 2012 r. oraz ramówkę programową 3-9 września 2012 r.

Ponadto analizowane odcinki audycji nadawano przed godziną 20.

Za emitowanie treści zagrażających rozwojowi małoletnich KRRiT ukarał także rozgłośnię Roxy FM należącą do spółki Grupy Radiowej Agory. Ma ona zapłacić 6,5 tys. zł kary za audycje "Ranne Kakao. Pierwsza Krew" w dniach 3 i 4 września 2012 r., w których znalazły się wypowiedzi prezenterów mogące zagrażać psychicznemu i moralnemu rozwojowi małoletnich.

Tematem przewodnim audycji z 4 września 2012 r. były sceny filmowe. KRRiT zwróciła uwagę, że wulgarny opis sceny filmowej zawierał obraz brutalnego seksu połączonego z przemocą i przymusem. Takie przekazy w radiu mogą być rozpowszechniane wyłącznie po godzinie 23. Według Krajowej Rady prowadzący poranny blok "Ranne Kakao. Pierwsza krew" w swoich wypowiedziach często poruszali tematy dotyczące seksualności, mówiąc o nich w sposób obsceniczny i prymitywny. "Właściwe ich odebranie i zrozumienie było możliwe jedynie przez dorosłego słuchacza posiadającego odpowiednie doświadczenie życiowe" - napisano.

Wysokość kar została ustalona na podstawie rocznych opłat za użytkowanie częstotliwości. (PAP)

mce/ abe/ jbr/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz