Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

156,9 mln zł otrzymało Polskie Radio z abonamentu w 2012 r.

0
Podziel się:

Polskie Radio otrzymało w 2012 r. z abonamentu 156,9 mln zł, tj. o 25,1 mln
zł więcej niż rok wcześniej. Abonament stanowił 60,2 proc. całości przychodów spółki - wynika z
rocznego sprawozdania z wykorzystania wpływów abonamentowych PR.

Polskie Radio otrzymało w 2012 r. z abonamentu 156,9 mln zł, tj. o 25,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Abonament stanowił 60,2 proc. całości przychodów spółki - wynika z rocznego sprawozdania z wykorzystania wpływów abonamentowych PR.

Wpływy abonamentowe są podstawowym źródłem finansowania działalności Polskiego Radia; w 2012 r. stanowiły one 60,2 proc. wszystkich przychodów spółki. Ze sprawozdania spółki wynika jednak, że wystarczyły one na pokrycie 66,3 proc. kosztów realizacji przez spółkę misji publicznej.

Łączne przychody Polskiego Radia w 2012 r. wyniosły 260,7 mln zł i były o 10,5 mln zł (4,2 proc.) wyższe niż w roku poprzednim. Drugim co do wielkości źródłem finansowania działalności PR były przychody Agencji Reklamy (ze sprzedaży czasu reklamowego oraz zawieranych umów sponsorskich) - w roku 2012 wyniosły one 63,7 mln zł i stanowiły one 24,5 proc. wszystkich przychodów. Były wyższe niż rok wcześniej o 4 mln zł, tj. 6,7 proc.

PR nadało w 2012 r. w czterech swoich ogólnopolskich programach (Jedynka, Dwójka, Trójka i Czwórka) ponad 35 tys. godzin programu, z czego elementy misyjne stanowiły 97,1 proc. Najwięcej czasu antenowego zajęły: muzyka (55,4 proc.), publicystyka (12,8 proc.) i informacja (7,6 proc.).

"Realizowana w 2012 r. formuła programowa Polskiego Radia umożliwiała tworzenie i promowanie gatunków nieobecnych w ofercie stacji komercyjnych, m.in. spektakli teatralnych, słuchowisk, reportaży, muzyki poważnej i ludowej oraz nagrań orkiestr i chórów, a jednocześnie pozwalała na utrzymywanie popularności koniecznej dla masowego zasięgu i udziału w rynku radiowym (akcje specjalne, imprezy plenerowe i sportowe, muzyka popularna)" - zaznaczono w sprawozdaniu.

W sprawozdaniu przedstawiono też wyniki słuchalności stacji radiowych w 2012 r. Zaznaczono jednak, że zmiana metodologii badania Radio Track w IV kwartale uniemożliwia dokonanie globalnego podsumowania dla całego roku. W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku. największy udział w czasie słuchania miały Radio RMF FM (24,6 proc.) i Radio Zet (16, proc.). Z anten PR największą słuchalność zanotowała Jedynka (10,4 proc.) i Trójka (7,3 proc.).

Ze sprawozdania wynika ponadto, że Jedynki najchętniej słuchają osoby w wieku 50-59 lat (29,2 proc.), Dwójki - w wieku 60-69 lat (25,1 proc.). W przypadku słuchaczy Trójki 24,7 proc. stanowiły osoby w wieku 50-59 lat, a 24,5 proc. - w wieku 30-39 lat. Większość słuchaczy Czwórki to osoby młode - ponad połowa z nich (51,4 proc.) była w wieku 20-29 lat.

Polskie Radio dla Zagranicy przygotowało w 2012 r. audycje w siedmiu językach - angielskim, białoruskim, hebrajskim, niemieckim, polskim, rosyjskim i ukraińskim. Prawie 87 proc. programu stanowiły informacja i publicystyka.

Sprawozdanie o przychodach i kosztach PR w roku 2012 zostało sporządzone na podstawie wstępnych danych uzyskanych przed zakończeniem prac nad ostatecznym sprawozdaniem finansowym spółkispółki i jego zbadaniem przez biegłego rewidenta. (PAP)

mca/ abr/ ura/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)