Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

42,9 mln zł na rozpoczęcie przebudowy katowickiego centrum

0
Podziel się:

Kwotę 42,9 mln zł na pierwszy etap przebudowy ścisłego centrum miasta
zarezerwowano w tegorocznym budżecie Katowic.

Kwotę 42,9 mln zł na pierwszy etap przebudowy ścisłego centrum miasta zarezerwowano w tegorocznym budżecie Katowic.

Jak poinformował PAP rzecznik katowickiego magistratu Jakub Jarząbek, katowiccy radni w poniedziałek jednogłośnie przyjęli budżet Katowic na 2011 r. Zakłada on dochody miasta w wysokości 1,424 mld zł, a wydatki - 1,815 mld zł. Ponad 190 mln zł z 390 mln zł deficytu pokryją kredyty, m.in. z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

W budżecie przewidziano m.in. 42,9 mln zł na realizację pierwszego etapu zapowiadanej od lat przebudowy ścisłego centrum miasta. Ma ona objąć strefę Rynku oraz Al. Korfantego od kinoteatru Rialto po rondo im. gen. J. Ziętka. Według pełnomocnika prezydenta Katowic do spraw tego przedsięwzięcia Krzysztofa Rogali, przygotowania prowadzone są tak, by prace mogły ruszyć w połowie roku.

Według Rogali, tegoroczne plany dotyczą głównie pierwszego etapu projektu. Obejmuje on przebudowę torów tramwajowych od Rialta do ronda; do czego dochodzi budowa mostu na przecinającej ten rejon rzece Rawie. Prócz tego mają być wykonane prace pomocnicze - wyburzenie budynku urzędu stanu cywilnego i budynku nad Rawą, a także przekładki sieci.

"Prace rozpoczęłyby się około połowy roku, do tego czasu zostaną dokończone projekty, a przede wszystkim ten czas zostanie wykorzystany na ogłoszenie stosownego przetargu" - powiedział PAP Rogala.

Nie wiadomo na razie, czy cała przebudowa infrastruktury tramwajowej zostanie objęta jednym przetargiem. Wiadomo, że ze względu na potrzebę zminimalizowania uciążliwości dla mieszkańców, będzie ona prowadzona w trzech etapach - najpierw od Rialta do Rynku, potem skrzyżowania torów w samym Rynku i odcinka do ul. Moniuszki, a w końcu - od ul. Moniuszki do ronda.

Rogala wskazał, że przebudowa infrastruktury tramwajowej, która zakłada m.in. budowę dwukierunkowego odcinka torów na ul. św. Jana, przewiduje ułożenie tam "prawie że docelowej nawierzchni". Ma to nie kolidować z niedawnymi zapowiedziami władz miasta o rezygnacji z prezentowanych w ub. roku koncepcji przebudowy strefy ronda i rynku.

Przygotowane przez autorów koncepcji projekty dotyczące infrastruktury tramwajowej - zaznaczył Rogala - są zgodne z ogólnymi założeniami przebudowy centrum miasta. Założenia te przygotował w 2006., wygrywając ogłoszony wówczas przez miasto konkurs, katowicki architekt Tomasz Konior. "Nie odchodzimy od tej idei" - podkreślił pełnomocnik.

Jego zdaniem, obok pierwszego etapu przebudowy, niektóre elementy projektów drugiego etapu są już na tyle zaawansowane, że również mogłyby być realizowane w tym roku. Drugi - najkosztowniejszy - etap przedsięwzięcia zakłada przede wszystkim przebudowę i zagospodarowanie koryta przepływającej przez ścisłe centrum rzeki Rawy.(PAP)

mtb/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)