Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

5 mln zł ma kosztować modernizacja stacji Opoczno Południowe

0
Podziel się:

Pięć milionów zł ma kosztować przebudowa i modernizacja stacji kolejowej
Opoczno Południowe, leżącej na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Głównym celem inwestycji
będzie przystosowanie stacji do obsługi pociągów pasażerskich poruszających się po CMK.

Pięć milionów zł ma kosztować przebudowa i modernizacja stacji kolejowej Opoczno Południowe, leżącej na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Głównym celem inwestycji będzie przystosowanie stacji do obsługi pociągów pasażerskich poruszających się po CMK.

O planowanej inwestycji poinformowali w piątek na konferencji prasowej m.in. marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak i dyrektor biura Linii Dużych Prędkości PKP Polskie Linie Kolejowe Jan Raczyński.

Raczyński przypomniał, że CMK - wraz z planowaną linią łączącą Warszawę przez Łódź z Poznaniem i Wrocławiem (tzw. "Y") - utworzy polską sieć kolei dużych prędkości.

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą, by w przyszłości pociągi jadące CMK mogły osiągać prędkość do 300 km na godzinę. (W 2012 lub 2013 mają one jeździć z prędkością 200 km/h). Aby tak się stało, modernizowana jest cała magistrala. Także znajdujące się przy niej stacje kolejowe.

Według Raczyńskiego, po przebudowie i modernizacji, stacja Opoczno Południowe stałaby się "znaczącym węzłem mulitimodalnym". Nie tylko mogłaby "przyjmować" pociągi poruszające się po CMK, ale również - po wybudowaniu nowej linii do Łodzi - stałaby się łącznikiem między magistralą a tzw. "Y". Szybkie pociągi mogłyby wtedy np. kursować z Krakowa przez Łódź do Poznania.

Przebudowa Opoczna Południowego, to nie tylko przystosowanie torów do szybkich pociągów. To także budowa dróg dojazdowych do stacji, budynku dworcowego, parkingów i przystanków dla komunikacji miejskiej. Według planów, inwestycja powinna być gotowa w 2012 roku.

CMK z Warszawy do Krakowa i Katowic, a dalej do Zwardonia i Zebrzydowic jest częścią jednego z głównych transeuropejskich korytarzy transportowych na kierunku północ - południe. Większość trasy wybudowana została w latach 70. ub. wieku. Poruszające się na niej pociągi mogą - na niektórych odcinakach - osiągnąć prędkość do 160 km/h.

Tzw. linia "Y" poprowadzi z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć 450 km. Według planów PKP Polskie Linie Kolejowe, jej budowa ma potrwać do 2014 do 2020 r.(PAP)

jaw/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)