Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

7,5 mln zł na e-learning na Uniwersytecie Opolskim

0
Podziel się:

Uniwersytet Opolski dostanie ponad 7,5 mln zł na zrealizowanie dużego projektu
informatycznego. Dzięki temu studenci będą mogli korzystać z e-learningu - nauczania na odległość z
wykorzystaniem technik komputerowych i internetu.

Uniwersytet Opolski dostanie ponad 7,5 mln zł na zrealizowanie dużego projektu informatycznego. Dzięki temu studenci będą mogli korzystać z e-learningu - nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu.

"E-learning, czyli kształcenie na odległość. Nie wychodzimy z domu, a studiujemy, mówiąc zupełnie obrazowo" - wyjaśnił w rozmowie z PAP prorektor Uniwersytetu Opolskiego ds. kształcenia i studentów, prof. Marek Grochalski.

Pieniądze na realizację projektu pochodzą z Regionalnego Planu Operacyjnego woj. opolskiego. Zostaną przeznaczone na modernizację i budowę sieci informatycznej oraz zakup sprzętu i oprogramowania. Projekt - wart w całości prawie 9 mln zł - ma zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat.

"Umowa na dofinansowanie została już podpisana. E-learning jest jednym z najważniejszych jej elementów, ale projekt jest szerszy - zakłada totalną informatyzację naszej uczelni" - powiedział Grochalski.

Dodał, że sami naukowcy - wykładowcy opolskiego uniwersytetu - będą musieli wiele się nauczyć, aby w pełni wykorzystać możliwości zdalnego nauczania. "Musimy się nauczyć posługiwania się tym narzędziem - tak pisać informacje, żeby je do komputerów włożyć i żeby studenci mogli z nich korzystać" - zaznaczył rektor.

E-learning nie zastąpi tradycyjnego kształcenia, ale wzbogaci ofertę opolskiego uniwersytetu. "To nie jest narzędzie dla leniwych, tylko sposób wzbogacenia edukacji. Mamy XXI wiek, a już XX różnił się w tym względzie od średniowiecza. Każdy następny wiek będzie miał swoją ofertę edukacyjną. Dziś to jest e-learning" - ocenił Grochalski.

Po zrealizowaniu projektu możliwe będzie też zdawanie egzaminów - w formie testowej - bez wychodzenia z domu. "Są sposoby, żeby taki egzamin odzwierciedlał rzeczywistą wiedzę studenta. Jest określony czas na odpowiedź, na kliknięcie, potem - po tym czasie - pytanie i możliwość odpowiedzi znika" - tłumaczył rektor.

Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu uczelnia musiała przeprowadzić szczegółową inwentaryzację swojej bazy informatycznej. "Wyszło nam, że mamy sporo, ale bardzo nierówno, jeśli chodzi o budynki. Są takie, za które nie musimy się wstydzić, ale są i gorsze. Teraz wyrównamy to wszystko do wyższego poziomu" - zapowiedział rektor. (PAP)

jsz/ hes/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)