Katowicka agencja Imago Public Relations, wspierająca zarząd Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW)
w relacjach z mediami podczas strajku w kopalni "Budryk", została nagrodzona branżową nagrodą "Złotego Spinacza" za tzw. komunikację kryzysową.
Przyznawane przez Związek Firm Public Relations "Złote Spinacze" są najważniejszymi wyróżnieniami w polskiej branży PR. W tym roku przyznane zostały po raz szósty, w dziewięciu kategoriach.
Trwający półtora miesiąca strajk w kopalni "Budryk" w grudniu ubiegłego i styczniu tego roku należał do najdłuższych w polskim górnictwie. Protest miał charakter płacowy. Górnicy spędzili w kopalni m.in. Boże Narodzenie i Nowy Rok.
Strajk trwał 45 dni. W 38. dniu protestu zarząd JSW zaangażował do pomocy agencję PR, aby jego argumenty lepiej dotarły go górników i opinii publicznej. Zdecydowano się skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej firmy, by bronić reputacji JSW i doprowadzić do jak najszybszego zakończenia sporu. Działania agencji w głównej mierze skupiły się na wsparciu służb informacyjnych spółki w relacjach z mediami.
"Konieczne było zwiększenie ekspozycji stanowiska zarządu JSW w mediach. Było to o tyle trudne, że spektakularne działanie związków zawodowych jest zawsze bardziej atrakcyjne dla mediów" - ocenił w poniedziałek partner zarządzający agencji, Rafał Czechowski.
Ani JSW, ani Imago PR nie ujawniają, ile spółka zapłaciła za zaangażowanie agencji, tłumacząc to poufnością umowy. Jak nieoficjalnie dowiedziała się PAP, chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Ceny za usługi agencji PR w sytuacjach kryzysowych często sięgają znacznie wyższych kwot, w zależności od sytuacji i zadań agencji. W niektórych przypadkach stawki ustalane są nawet za każdą godzinę działania agencji. W przypadku JSW umowa dotyczyła całości działań, podejmowanych przez agencję na rzecz spółki.
Imago Public Relations jest jedną z najstarszych firm konsultingowych PR na południu Polski. (PAP)
mab/ pz/ jbr/