We Francji pojawiło się właśnie nowe czasopismo "The French Week", reklamujące się jako pierwszy tygodnik anglojęzyczny powstający w całości we Francji. Gazeta jest skierowana do około pół miliona Anglosasów mieszkających nad Sekwaną.
"The French Week" ma w intencji twórców objaśniać francuską rzeczywistość anglojęzycznemu czytelnikowi. Redaktorka naczelna pisma, Brytyjka Miranda Neame, liczy na to, że sięgną po nie Brytyjczycy, Amerykanie, Kanadyjczycy i Irlandczycy, mieszkający na stałe lub sezonowo we Francji, a także liczni turyści odwiedzający ten kraj.
Czasopismo kosztuje 1 euro i liczy 16 stron formatu tabloidowego. Wiele miejsca zajmują w nim komentarze i analizy społeczne, polityczne czy ekonomiczne, ale nie brak w nim także miejsca na lżejsze tematy, takie jak sport, hobby i rozrywka.
"The French Week" informuje na swojej stronie internetowej, że w całym kraju ma około 50 dwujęzycznych korespondentów. Jednym z redaktorów pisma jest Robert Harneis, znany m.in. jako autor biografii byłej francuskiej kandydatki na prezydenta Segolene Royal.
Gazeta ma swoją siedzibę w miejscowości Castillones w Akwitanii w południowo-zachodniej części kraju, gdzie mieszka spora społeczność anglosaska.
Pierwszy numer "The French Week" ukazał się 30 lipca w nakładzie 40 tysięcy egzemplarzy. (PAP)
szl/ cyk/ ro/