Zarząd Mostostalu Chojnice złożył zarządcy kompensacji ofertę produkcji przez stocznię Szczecin konstrukcji do budowy m.in. mostów - poinformowała we wtorek Agencja Rozwoju Przemysłu.
"We wtorek odbyło się spotkanie prezesa ARP z zarządem Grupy KEM - właścicielem Mostostalu Chojnice. Tematem spotkania była propozycja nowej formy współpracy Mostostalu Chojnice ze Stocznią Szczecińską Nowa" - napisała ARP w komunikacie.
"Prezes ARP został poinformowany, iż w ramach tej propozycji, między innymi, zarząd Mostostalu Chojnice złożył na ręce zarządcy kompensacji ofertę produkcji przez stocznię Szczecin elementów wielkogabarytowych do 31 maja br." - dodano.
21 stycznia br. wierzyciele stoczni Szczecin wybrali tzw. zarządcę kompensacji majątku firmy. Została nim - tak jak w przypadku stoczni Gdynia - firma Bud-Bank Leasing.
Bud-Bank Leasing z siedzibą w Warszawie będzie odpowiadał za wycenę, podział i sprzedaż majątku stoczni Szczecin i Gdynia.
Na liście wierzycieli stoczni Szczecin jest 296 podmiotów, a łączna kwota wierzytelności sięga 713 mln zł.
Zgodnie z przepisami specustawy stoczniowej, sprzedaż majątku stoczni Gdynia i Szczecin ma się odbyć w otwartym, nieograniczonym przetargu. Przepisy nie gwarantują produkcji statków w sprzedanych stoczniach. Zakładają, że sprzedaż majątku stoczni musi mieć charakter bezwarunkowy, a ogłoszenie o przetargu nie może zawierać ograniczeń, na rzecz których podmiotów aktywa stoczni mogą być sprzedawane.
Powstanie specjalnej ustawy jest związane z decyzją Komisji Europejskiej, która uznała, że pomoc udzielona stoczniom w Gdyni i Szczecinie była w świetle unijnego prawa nielegalna i dała polskiemu rządowi czas do czerwca 2009 roku na wyprzedaż ich majątku. (PAP)