Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Białystok: Nowe propozycje znaku promocyjnego miasta

0
Podziel się:

(dochodzą m.in. komentarze radnych)

(dochodzą m.in. komentarze radnych)

15.5.Białystok (PAP) - Dziesięć propozycji nowego logo Białegostoku, nawiązujących do zaproponowanego wcześniej znaku promocyjnego ze wzorem żółto-czerwonego słońca, przygotowała krakowska Grupa Eskadra. W piątek zapoznali się z nimi miejscy radni, rozpoczęły się też internetowe konsultacje społeczne. Nowe logo ma być wybrane do wakacji.

Miasto poszukuje nowego znaku promocyjnego, gdy okazało się, że logo zaproponowane poprzednio przez Grupę Eskadra jest podobne do znaku używanego kiedyś przez jedną z amerykańskich organizacji mniejszości seksualnych.

Choć prawne i artystyczne opinie wykluczyły plagiat, w lutowym sondażu TNS OBOP, 52 proc. ankietowanych opowiedziało się za zmianą znaku.

Nowe propozycje są modyfikacją poprzedniego logo, z którego miasto zrezygnowało. Wszystkie wersje oparte są na łuku w różnych pozycjach, który ma odzwierciedlać połowę słońca. Użyto tych samych kolorów, żółtego i czerwonego, czyli barw miejskich.

W pięciu wersjach zawarto dotychczasowe hasło "Wschodzący Białystok", a w pięciu kolejnych jest nowe: "Wschodzący Białystok wart zachodu".

Podczas spotkania z prezydentem Białegostoku Tadeuszem Truskolaskim, przewodniczący klubu PO w radzie miejskiej radny Zbigniew Nikitorowicz, zaznaczył, że dobrze się stało, iż w nowych propozycjach znaku wykorzystano motyw słońca, który jest uniwersalnym symbolem dla wielu kultur. Pozytywnie też ocenił dopisek "wart zachodu" oraz fakt, że w zaprezentowanej radnym strategii promocji podkreśla się umiejscowienie Białegostoku na wschodzie Polski, co może być szansą miasta w kontekście budowanego w UE partnerstwa wschodniego.

Radnemu PiS Markowi Kozłowskiemu również podoba się rozszerzona wersja hasła promocyjnego. Jak zaznaczył jednak, klub PiS przychyli się do wyboru tego znaku, który zdobędzie największe poparcie wśród mieszkańców miasta. W kwietniu klub wystąpił do prezydenta z propozycją, by do wszystkich białostockich domów i mieszkań (ok 108 tys. adresów) wysłać ankietę zawierającą nowe projekty logo, aby to mieszkańcy zdecydowali o wyborze znaku. Prezydent jednak propozycję odrzucił.

Radny Lewicy, Janusz Kochan zaproponował, by nowe propozycje logo ocenili, jako głos doradczy, białostoccy plastycy. Zwrócił też uwagę na fakt używania w strategii promocji słowa metropolia w odniesieniu do Białegostoku, podczas gdy formalnie to miasto nie ma takiego statusu.

W piątek rozpoczęły się też konsultacje internetowe wśród mieszkańców. Natomiast w przyszły piątek odbędzie się spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców i organizacji pozarządowych. Truskolaski zapowiedział, że do 1 czerwca będzie chciał złożyć w Radzie Miejskiej Białegostoku projekt nowej uchwały o logo, by mogło być ono wybrane jeszcze przed wakacjami. (PAP)

mwi/ rof/ la/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)