Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BP będzie powiększał sieć kawiarenek Wild Bean Cafe w Polsce

0
Podziel się:

Koncern paliwowy BP będzie powiększał sieć kawiarenek pod nazwą Wild Bean
Cafe (WBC) na stacjach benzynowych w Polsce. Zdecydowano, że będą one powstawać także na stacjach
partnerskich, a nie tylko - jak do tej pory - stacjach własnych BP.

Koncern paliwowy BP będzie powiększał sieć kawiarenek pod nazwą Wild Bean Cafe (WBC) na stacjach benzynowych w Polsce. Zdecydowano, że będą one powstawać także na stacjach partnerskich, a nie tylko - jak do tej pory - stacjach własnych BP.

"W tym roku rozpoczniemy uruchamianie kawiarenek Wild Bean Cafe w naszych stacjach partnerskich, bo oczekują tego zarówno nasi klienci, jak i partnerzy prowadzący te obiekty" - poinformował PAP Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój WBC.

Koncern BP ma obecnie w naszym kraju około 400 stacji benzynowych, z czego blisko połowa to stacje partnerskie. Kawiarenki pod nazwą Wild Bean Cafe są na polskim rynku od 2005 roku, ale do tej pory były dostępne jedynie na stacjach własnych BP. Obecnie funkcjonują 203 kawiarenki pod tym szyldem.

Według Krzysztofa Kozłowskiego, odpowiedzialnego w BP za współpracę ze stacjami partnerskimi, w tym roku program kawiarenek na tego typu stacjach będzie miał charakter pilotażowy. Obejmie on kilkanaście już istniejących obiektów oraz część z 30 nowo powstających stacji franczyzowych.

"Są to stacje o różnej specyfice, od dużych obiektów przy ważnych drogach krajowych, po stacje w niewielkich miasteczkach" - zaznaczył Kozłowski.

Koncern BP nie podaje, jaką część obrotów stacji stanowią przychody z kawiarenek Wild Bean Cafe, ale - jak zapewnia Rafał Bendyk - biznes ten rośnie o kilkanaście procent rocznie. Od uruchomienia kawiarenek w 2005 roku, ich przychody zwiększyły się ponad 10-krotnie. Ponadto usługi dodane, takie jak gastronomia czy myjnie samochodowe, powodują zwiększenie sprzedaży paliw na stacjach.

"Widzimy potencjał na polskim rynku i klientów, którzy zmieniają nawyki, coraz częściej podróżują i chcą w tej podróży wypić dobrą kawę i zjeść dobry posiłek" - zaznaczył Benedyk.

Przypomniał, że BP jako pierwsza firma paliwowa w Polsce wprowadziła w 2005 roku na swoich stacjach wydzielone kawiarenki pod wspólnym szyldem. Polski rynek był też jednym z dwóch pierwszych w Europie, na których rozpoczęto testowanie marki gastronomicznej Wild Bean Cafe. (PAP)

rgr/ mhr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)