Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Branża spożywcza: nie ma koordynacji działań promujących polską żywność

0
Podziel się:

Nie ma koordynacji działań promujących polską żywność na rynkach
zagranicznych, a fundusze przeznaczane na ten cel są zbyt małe, by można było wypromować rodzime
marki - uważają przedstawiciele branży spożywczej, uczestniczący we wtorek w VI Forum Rynku
Spożywczego i Handlu.

Nie ma koordynacji działań promujących polską żywność na rynkach zagranicznych, a fundusze przeznaczane na ten cel są zbyt małe, by można było wypromować rodzime marki - uważają przedstawiciele branży spożywczej, uczestniczący we wtorek w VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzeja Gantnera, ministerstwa zajmujące się promocją żywności: rolnictwa, gospodarki czy spraw zagranicznych robią to na różne sposoby, nie uzgadniając wzajemnie swoich działań. "Nikt tak naprawdę nie zastanawia się, jak zbudować trwały międzyresortowy system wspierania polskiego eksportu" - zaznaczył Gantner.

Uważa on, że działania promocyjne naszego kraju są niewystarczające. "W Chinach 300 pracowników ambasady Niemiec zajmuje się problematyką handlu, w polskiej ambasadzie trzy osoby" - argumentował. Jego zdaniem wszystkie resorty powinny się skupić na tym, by polskie firmy mogły się jak najszybciej i po niskich kosztach rozwijać; należałoby zainwestować m.in. w reklamę - dodał. Fundusze promocji artykułów rolno-spożywczych dysponują rocznie ok. 44 mln zł; jest to kwota zdecydowania za mała i za te pieniądze nie da się stworzyć żadnych marek - zauważył.

Sektor gospodarki żywnościowej jest bardzo prężny i - zdaniem Gantnera - należałoby zastanowić się nad powołaniem ministerstwa gospodarki żywnościowej zamiast ministerstwa rolnictwa. "Tkwienie mentalnie w produkcji surowców i rolnictwie jest poważnym błędem" - dodał.

Według prezesa spółki Colian (grupa produkująca słodycze) Jana Kolańskiego, hasło "marka polska" jest pojęciem bardzo ogólnym. Żywność można promować na targach, jednak polskie stoiska powinny być na nich widoczne, skupione w jednym miejscu, wtedy krajowa oferta byłaby inaczej postrzegana. Podał przykład niedawnych targów spożywczych w Anudze (Niemcy), na których polskie firmy były rozlokowane w kilku pawilonach.

Prezes Spolmleku Edward Bajko podzielił obawy, że hasło: promujmy polską żywność jest zbyt ogólne. Nie da się wypromować całej żywności - konsument musi mieć konkretną informację o danym brandzie, a wypromowanie jednego produktu nie oznacza, że cała polska żywność jest dobra. Dodał, że konkretną markę mogą wypromować tylko silne firmy. (PAP)

awy/ je/ as/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)