Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Brytyjczycy spędzają połowę czasu z TV i komórką

0
Podziel się:

Brytyjczycy niemal połowę wolnego czasu spędzają na
oglądaniu telewizji albo używaniu telefonu komórkowego lub innych komunikatorów, ale płacą za to
mniej - poinformował w czwartek brytyjski urząd nadzoru nad telekomunikacją Ofcom.

Brytyjczycy niemal połowę wolnego czasu spędzają na oglądaniu telewizji albo używaniu telefonu komórkowego lub innych komunikatorów, ale płacą za to mniej - poinformował w czwartek brytyjski urząd nadzoru nad telekomunikacją Ofcom.

Według wyników badań przeprowadzonych przez Ofcom, przeciętna osoba w Wielkiej Brytanii spędza 45 procent czasu na korzystaniu z mediów i komunikacyjnych gadżetów.

Przeciętny Brytyjczyk korzysta jednocześnie z więcej niż jednego urządzenia. Jeśli uwzględni się każde z tych urządzeń z osobna i zsumuje czas na korzystanie z nich, to w ciągu ponad 7 rzeczywistych godzin dziennie brytyjski użytkownik telekomunikacji spędza 8 godzin i 48 minut na kontakcie z tymi mediami.

Według raportu Ofcom poświęconego telewizji, radiu, telekomunikacji i przemysłowi internetowemu, korzystanie z nich rośnie, a ceny spadają.

Przeciętne wydatki gospodarstwa domowego na usługi telekomunikacyjne spadły w ciągu ostatnich 5 lat o 9,4 proc. do 91,24 funtów, głównie dzięki wyborowi pakietów usług z rabatem.

Nastąpiła też prawdziwa eksplozja użytkowników komórek: w latach 2007-2009 przybyło ich o 240 procent.

Badanie mówi również o rosnącej popularności smartfonów (łączą one funkcje telefonu komórkowego, poczty elektronicznej, przeglądarki sieciowej, pagera, GPS i cyfrowego aparatu fotograficznego), zwłaszcza wśród ludzi poniżej 25. roku życia.

Liczba użytkowników smartfonów wzrosła w ciągu roku - do maja 2010 - o 81 procent, z 7,2 mln do 12,8 mln. Natomiast liczba osób korzystających z internetu w komórce wzrosła w zeszłym roku z 9 do 13,5 mln.

Także starsze osoby coraz bardziej korzystają z telekomunikacyjnych urządzeń. Ponad połowa ludzi w wieku 55 lat ma dostęp do internetu szerokopasmowego.

Konsumenci wysyłają obecnie 4 razy więcej tekstów dziennie niż w 2004 roku i spędzają niemal jedną czwartą czasu online na korzystaniu z portali społecznościowych. Najpopularniejszym z nich jest Facebook.

Popularne pozostają nadal media tradycyjne. Przeciętna osoba ogląda telewizję przez 3 godziny 45 minut dziennie. Niemal jedna czwarta ludzi kupiła w ciągu minionych 12 miesięcy odbiornik telewizyjny dostosowany do odbioru w wysokiej rozdzielczości.

"Młodsi ludzie mają większe szanse pod względem jednoczesnego korzystania z różnych mediów telekomunikacyjnych - powiedział Peter Phillips z Ofcom. - Ale przepaść między młodszymi a starszymi użytkownikami technologicznych nowinek maleje, ponieważ coraz więcej osób starszych spędza czas na komunikowaniu się online". (PAP)

klm/ ro/

6803451 6802405 6802398

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)