Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Chrzest statku w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku

0
Podziel się:

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku ochrzczono w czwartek
wielozadaniowy statek typu PSV zbudowany dla armatora z Singapuru. Jednostka służąca do obsługi
platform wydobywczych ropy naftowej otrzymała imię "Lewek Aquarius". Będzie pływać u wybrzeży
Afryki.

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku ochrzczono w czwartek wielozadaniowy statek typu PSV zbudowany dla armatora z Singapuru. Jednostka służąca do obsługi platform wydobywczych ropy naftowej otrzymała imię "Lewek Aquarius". Będzie pływać u wybrzeży Afryki.

Wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel - zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego) został zbudowany dla armatora EZRA Holding z Singapuru. W najbliższych dniach jednostka wypłynie z Gdańska. Będzie eksploatowana u wybrzeży Nigerii.

Jest to już drugi statek z tej serii. Pierwszą jednostkę przekazano armatorowi dwa miesiące temu; obsługuje zachodnie wybrzeże Afryki.

Jak poinformował Prezes Zarządu Remontowa Shipbuilding SA, Andrzej Wojtkiewicz, wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych ropy naftowej. Jednostka będzie pełniła funkcje zaopatrzeniowe, zwalczania pożarów, ratunkowe oraz holowania platform wiertniczych lub innych obiektów.

Statki: "Lewek Aquarius" oraz poprzedni - "Lewek Andes" zostały zbudowane według projektu biura MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Jednostka ma prawie 88 metrów długości, prawie 19 metrów szerokości i może rozwijać prędkość do 15 węzłów.

Budowa statku trwała 18 miesięcy. Stocznia podkreśla, że "wyjątkowość tej jednostki polega na wykorzystaniu innowacyjnego w świecie napędu hybrydowego". Statek może być napędzany za pomocą tradycyjnego napędu silnikami Diesla bądź może być załączony napęd elektryczny. Takie rozwiązanie daje duże oszczędności paliwa, możliwość wygospodarowania większej mocy, a także ogranicza emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Jak poinformowano w komunikacie, "napęd składa się z klasycznej linii wałów z przekładnią redukcyjną i wyjściem PTH (Power Take Home) oraz systemu napędu elektrycznego Siemens - Blue Drive".

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku ma zamówienia na budowę specjalistycznych statków na najbliższe dwa lata. Trwa kontraktacja na 2014 rok. W stoczni budowanych jest kilkanaście jednostek dla armatorów z Ameryki, Singapuru i Norwegii.

Remontowa Shipbuilding SA jest jedyną stocznią w Polsce budującą kompletnie wyposażone statki obsługują platformy wydobywające ropę i gaz z podmorskich złóż.

"Stocznia jest chyba największym w Europie producentem skomplikowanych statków typu offshore czy promów pasażersko-samochodowych z różnymi, nowoczesnymi napędami" - uważa członek zarządu Stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. Jan Paszkowski. "Na rynku amerykańskim Remontowa Shipbuilding konkuruje głównie ze stoczniami chińskimi, a w Europie z norweskimi" - dodał.

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. (dawna Stocznia Północna S.A.) zajmuje się budową oraz remontem statków i okrętów, należy do grupy kapitałowej Grupa Remontowa S.A., skupionej wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. Tworzy ją ponad 20 firm. W stoczni pracuje ok. 1,5 tys. osób, w tym ok. 0,5 tys. jest pracownikami stoczni, a pozostały tysiąc jest zatrudniony przez firmy kooperujące.(PAP)

bls/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)