Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coraz więcej zgłoszeń do Rzecznika Praw Pacjenta z SM

0
Podziel się:

Coraz więcej osób, które czują się
dyskryminowane z powodu swojej choroby, zgłasza się do Rzecznika
Praw Pacjenta z SM (stwardnieniem rozsianym) z prośbą o interwencję.

Coraz więcej osób, które czują się dyskryminowane z powodu swojej choroby, zgłasza się do Rzecznika Praw Pacjenta z SM (stwardnieniem rozsianym)
z prośbą o interwencję.

Zgłaszają się pacjenci, którzy czują się dyskryminowani w pracy, nie wiedzą w jaki sposób ubiegać się o refundację rehabilitacji, szukają dostępu do świadczeń zdrowotnych, nie wiedzą jak uzyskać zagwarantowaną przez państwo pomoc prawną.

Urząd Rzecznika Praw Pacjenta z SM działa od kwietnia. Został powołany z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego. Projekt sfinansowany z funduszy Unii Europejskiej powstał w odpowiedzi na problemy pacjentów wynikające z braku informacji na temat możliwości leczenia, rehabilitacji, pomocy psychologicznej i prawnej.

Do zadań rzecznika należy także poradnictwo w zakresie ochrony zdrowia, udzielanie informacji na temat lecznictwa specjalistycznego oraz stacjonarnego. Rzecznik pomaga także w rozwiązywaniu problemów społecznych.

Z rzecznikiem praw pacjenta z SM mec. Krzysztofem Maślińskim można kontaktować się telefonicznie codziennie w godz. 9-17 (nr infolinii 0-801 313 333) lub drogą mailową (rzecznik@ptsr.org.pl), można również zadać pytania za pośrednictwem komunikatora internetowego (tlen_cism@tlen.pl).

W Gdańsku, Gnieźnie, Białej Podlaskiej i Zawierciu znajdują się lokalne punkty konsultacyjne rzecznika.

W Polsce żyje około 60 tys. chorych na stwardnienie rozsiane. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego alarmuje, że Polska pozostaje jedynym w Europie krajem, w którym nie wypracowano systemowego i kompleksowego programu leczenia chorych z SM.(PAP)

akw/ bno/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)