Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Część podatników musi rozliczyć swoje PIT-y do końca stycznia

0
Podziel się:

Podatnicy płacący zryczałtowany podatek od działalności gospodarczej,
uzyskujący przychody z najmu, podnajmu lub dzierżawy, mają do końca stycznia czas na rozliczenie
się z urzędem skarbowym. Resort finansów przypomina, że PIT-28 mogą złożyć przez internet.

*Podatnicy płacący zryczałtowany podatek od działalności gospodarczej, uzyskujący przychody z najmu, podnajmu lub dzierżawy, mają do końca stycznia czas na rozliczenie się z urzędem skarbowym. Resort finansów przypomina, że PIT-28 mogą złożyć przez internet. *

Z informacji MF opublikowanych na stronie internetowej resortu wynika, że drogą elektroniczną można złożyć też roczne deklaracje o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od podatku, które do 31 stycznia składają podatnicy opłacający podatek dochodowy w formie karty podatkowej (PIT-16A) oraz płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów osób duchownych (PIT-19A).

Deklaracje PIT-28, PIT-16A i PIT-19A można wysłać przez internet za pomocą przygotowanego przez Ministerstwo Finansów systemu e-Deklaracje. Formularze nie wymagają posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. "Aplikacja dostępna jest na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl

Dowodem złożenia zeznania w tej formie jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które zawiera m.in. datę przyjęcia zeznania przez system e-Deklaracje" - informuje MF.

W przypadku popełnienia błędu w formularzu, elektronicznie można złożyć też korektę deklaracji.

"Warto pamiętać, że rozliczając się na formularzu PIT-28 można korzystać z przysługujących ulg i odliczeń, przewidzianych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne" - przypomina resort finansów.

Deklaracje podatnik może złożyć także osobiście w kancelarii urzędu skarbowego, gdzie otrzyma potwierdzenie, ale może też nadać listem poleconym przez Pocztę Polską, co daje gwarancję, że dotrze ona do urzędu skarbowego. Ponadto z fiskusem można się rozliczyć wrzucając deklarację do tzw. urzędomatu (urządzenia do przyjmowania dokumentów podatkowych wydającego potwierdzenie ich odbioru), który może stać nie tylko w urzędzie skarbowym, ale także np. w urzędzie gminy.

Resort finansów przypomina, że składając zeznanie podatkowe za 2011 r. należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu swojego identyfikatora podatkowego - obecnie jest nim numer PESEL albo NIP. Numer PESEL wpisują do zeznania osoby objęte rejestrem PESEL i które nie prowadzą działalności gospodarczej, nie są zarejestrowanymi podatnikami VAT, nie są płatnikami składek społecznych i zdrowotnych oraz podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika.

"Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków, w zeznaniu podają NIP" - informuje resort finansów. (PAP)

mmu/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)