Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Członkowie RN TVP pozytywnie o strategii spółki do 2015 r.

0
Podziel się:

Członkowie rady nadzorczej TVP pozytywnie ocenili w środę "Strategię
zarządu spółki na lata 2012-2015", zgłaszając jednak szereg uwag i pytań. Dyskusja nad dokumentem
ma być kontynuowana na kolejnym posiedzeniu rady w kwietniu - poinformował zespół prasowy TVP

Członkowie rady nadzorczej TVP pozytywnie ocenili w środę "Strategię zarządu spółki na lata 2012-2015", zgłaszając jednak szereg uwag i pytań. Dyskusja nad dokumentem ma być kontynuowana na kolejnym posiedzeniu rady w kwietniu - poinformował zespół prasowy TVP

Jak poinformowano w przesłanym PAP w środę wieczorem komunikacie, strategia "precyzuje misję i wizję spółki, a także wyznacza cele, których realizacja pozwoli na wypełnienie powinności nadawcy publicznego". Dokument liczy kilkaset stron i porusza m.in. kwestie programowe, produkcji, marketingu i finansów.

Określone w strategii cele Telewizji Polskiej to m.in.: różnicowanie oferty programowej i sposobów jej upowszechniania, w tym zwiększenie liczby kanałów tematycznych; rozwój usług audiowizualnych w internecie i odnowienie oferty regionalnej i odbudowa roli TVP jako głównego medium opiniotwórczego.

W planach na najbliższe lata zarząd TVP ma też m.in. udostępnianie tworzonych treści we wszystkich dostępnych kanałach dystrybucji, w szczególności poprzez naziemną telewizję cyfrową, w ramach której kanały TVP1 i TVP2 mają zostać udostępnione w jakości HD.

Skalę obecnej działalności komercyjnej prowadzonej przez TVP strategia określa jako "przejściową". Zaznaczono jednak, że jej redukcja będzie możliwa wraz z odbudowaniem finansowania publicznego.

"Tempo wdrożenia strategii zależeć będzie od skuteczności działań naprawczych w ramach finansowania publicznego - obecnie stanowi ono ledwie kilkanaście procent przychodów TVP. Wizja określona w strategii ukazuje, jak może działać nadawca publiczny przy właściwej strukturze finansowania, podejmując decyzje programowe w celu realizowania powinności publicznych" - napisano w komunikacie TVP.

Strategia nie została upubliczniona, jest wewnętrznym dokumentem spółki.

Na deficyt środków publicznych na początku marca zwracali uwagę prezesi TVP Juliusz Braun i Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski podczas zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji konferencji "Modele mediów publicznych w Polsce i Europie". Braun podkreślił wówczas, że pieniądze z abonamentu stanowią dziś zaledwie 13 proc. budżetu TVP. Poinformował przy tym, że telewizja publiczna zakończy ubiegły rok wynikiem finansowym "ujemnym, dwucyfrowym, bliżej stu niż dziesięciu", a strata planowana na ten rok to ok. 60 mln zł.

Obecny na tej konferencji minister administracji i cyfryzacji Michał Boni zadeklarował opracowanie do końca sierpnia projektu nowej ustawy medialnej. Ma to być projekt całościowy, a nie kolejna nowelizacja. Z kolei minister kultury i dziedzictwa narodowego Bogdan Zdrojewski podkreślił wówczas, że ani w tym, ani w przyszłym roku nie zmienią się zasady finansowania mediów publicznych ze środków z abonamentu rtv. Zaznaczył jednak, że możliwe jest rozwiązanie doraźne, np. przeznaczanie określonych kwot wprost z budżetu państwa na realizacje programów, które zostaną zdefiniowane jako misyjne.

W ubiegłym roku KRRiT pozyskała z tytułu abonamentu 470 mln zł. To o 90 mln zł więcej niż pierwotnie zakładała, jednak i tak mniej niż w latach ubiegłych. W 2008 r. było to 726 mln zł, w 2009 r. - 628 mln zł, a w 2010 r. - 537 mln zł. TVP otrzymała z abonamentu w 2011 r. 205,9 mln zł. (PAP)

mca/ bos/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)