Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

DB Schenker Rail inwestuje w urządzenia portowe

0
Podziel się:

Ok. 90 mln zł przeznaczyła na rozbudowę urządzeń portowych w Szczecinie i
Świnoujściu firma DB Schenker Rail Polska, należąca do grupy kolei niemieckich. Blisko dwie trzecie
tej kwoty to nakłady na nowy terminal w Szczecinie, który ruszy jesienią.

Ok. 90 mln zł przeznaczyła na rozbudowę urządzeń portowych w Szczecinie i Świnoujściu firma DB Schenker Rail Polska, należąca do grupy kolei niemieckich. Blisko dwie trzecie tej kwoty to nakłady na nowy terminal w Szczecinie, który ruszy jesienią.

Jak powiedział w piątek PAP rzecznik spółki Andrzej Wyszyński, już zrealizowane i planowane inwestycje w portach spowodują większą dostępność do nowocześnie wyposażonych nabrzeży. Dzięki udziałowi w rozbudowie portowej infrastruktury firma oczekuje też wzmocnienia przewozów kolejowych w głąb kraju.

Inwestycje, prowadzone we współpracy z władzami portów, będą rozłożone do 2018 r., jednak większość z nich jest już na ukończeniu. W Szczecinie nabrzeże portowe wyposażono w dwie nowe suwnice; urządzenia o masie 630 ton mogą przesunąć 70 kontenerów na godzinę i ustawić pięć kontenerów jeden na drugim.

"Dźwigi będą obsługiwały nasz nowy terminal kontenerowy, który rozpocznie działalność jesienią tego roku. Zainwestowano również w rozbudowę dróg oraz w nowe systemy informatyczne" - powiedział rzecznik.

Dzięki nowemu terminalowi, gdzie będzie można przeładować nawet 120 tys. kontenerów rocznie, szczeciński port będzie w stanie podwoić usługi przeładunkowe, poprawi się też ich jakość. Konsekwencją - według przedstawicieli DB Schenker Rail Polska - powinien być także wzrost wymiany towarowej w portach.

W Szczecinie i Świnoujściu DB Schenker Rail Polska dokonuje przeładunku kontenerów, ładunków drobnicowych, papieru i celulozy, granitu i stali, oraz realizuje projekty dla ładunków ponadgabarytowych.

W kolejnym etapie planowane są inwestycje w porcie Świnoujście, gdzie zamontowany zostanie nowoczesny dźwig, zdolny do przeniesienia 10 tys. ton ładunków dziennie. "Rozbudowa terminala spowoduje zwiększenie jego możliwości przeładunkowych o kilka setek tysięcy ton rocznie. Pierwszy statek odprawiony zostanie w połowie 2011 r." - zapowiedział Wyszyński.

Aby zapewnić sobie przeładunki w świnoujskim porcie przez dłuższy czas, DB Schenker Rail Polska zawarła długoterminową umowę z Polish Trade Services (Polskim Rynkiem Usług) - członkiem międzynarodowej grupy Bunge, specjalizującej się w handlu produktami rolno-spożywczymi.

DB Schenker Rail Polska z grupy kolei niemieckich to obecnie największy, po PKP Cargo, towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce, posiadający do 35 proc. tego rynku. W ubiegłym roku firma przejęła grupę PCC Logistics, stając się tym samym najpoważniejszym prywatnym podmiotem w tej branży w Polsce.

W ubiegłym roku przychody spółki osiągnęły ok. 250 mln euro, a wielkość przewozów zbliżyła się do 90 mln ton. Firma zatrudnia ok. 6 tys. osób, ma blisko 400 lokomotyw i prawie 8 tys. wagonów, obsługuje ponad 50 bocznic kolejowych. Jej siedziba znajduje się w Zabrzu (Śląskie).(PAP)

mab/ mki/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)