Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

DB Schenker Rail Polska konsoliduje działalność

0
Podziel się:

Należąca do grupy kolei niemieckich spółka DB Schenker Rail Polska,
działająca dotąd w Polsce jako grupa firm, konsoliduje swoją działalność pod jednym szyldem. Na
początku stycznia firma formalnie przejęła kilka należących do siebie spółek.

Należąca do grupy kolei niemieckich spółka DB Schenker Rail Polska, działająca dotąd w Polsce jako grupa firm, konsoliduje swoją działalność pod jednym szyldem. Na początku stycznia firma formalnie przejęła kilka należących do siebie spółek.

DB Schenker Rail Polska to obecnie największy, po PKP Cargo, towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce. W 2009 roku firma przejęła grupy PCC i PTK Holding, stając się tym samym najpoważniejszym prywatnym podmiotem w tej branży w Polsce. W sumie firma skupiła 31 działających wcześniej osobno spółek kolejowych, wyspecjalizowanych przede wszystkim w przewozach węgla na Śląsku oraz obsłudze bocznic.

Przejęcie PCC oraz PTK Holding przez niemieckiego inwestora rozpoczęło proces reorganizacji, którego częścią jest uproszczenie struktur organizacyjnych oraz konsolidacja przejętych spółek.

Jak poinformowała w poniedziałek firma, w ubiegłym tygodniu katowicki sąd zarejestrował przejście sześciu spółek z grupy przez podmiot wiodący - DB Schenker Rail Polska. Wśród konsolidowanych firm są m.in. duże spółki transportu kolejowego z Zabrza i Rybnika, wchodzące w skład grupy. Po decyzji sądu przejęte spółki formalnie przestały istnieć, a ich prawa i obowiązki przejęła firma DB Schenker Rail Polska z siedzibą w Zabrzu.

"To połączenie jest milowym krokiem, zmierzającym w kierunku budowy jednej firmy o stabilnej pozycji na rynku" - ocenił w poniedziałek członek zarządu firmy Christian Schreyer.

DB Schenker Rail Polska jest m.in. operatorem pociągów łączących Polskę z Niemcami. Firma zamierza rozwijać przewozy towarowe na dłuższych dystansach. Innym kierunkiem rozwoju spółki są inwestycje w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Do 2018 r. spółka zainwestuje tam w sumie ponad 90 mln zł w nową infrastrukturę przeładunkową i suwnice. Zaplanowano także modernizację taboru - do 2015 r. do Polski trafi 40 używanych wcześniej na Zachodzie nowoczesnych lokomotyw spalinowych.

Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 5,5 tys. pracowników i jest jednym z największych pracodawców w regionie. W pierwszym półroczu 2010 r. firma osiągnęła 110 mln euro obrotów, przewożąc 42 mln ton ładunków - przede wszystkim węgla, drzewa, materiałów budowlanych i części samochodowych. Dane za cały 2010 r. nie zostały dotąd upublicznione.(PAP)

mab/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)